Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










zondag 12 mei 2013

Kringloopgeluk, Sugar Free & Sabbatical


Het was een productief dagje vrijdag! Ik was van plan om naar twee kringlopen te gaan en naar de Kwantum. Ik ben nl groot snorrenfan en bij de Kwantum verkopen ze hele leuk snorrenmagneten, inpakpapier en tape en dan ook nog voor een fijn prijsje. Uiteindelijk ben ik alleen naar de kringloop in Wijchen gegaan, maar dan wel twee keer. Ahum... Ik had een blik gezien dat ik niet nodig had, dus keurig teruggezet. In de auto bedacht ik me dat ik het toch wel leuk vond... Op de weg terug naar huis maar weer aangewipt. Blik weg natuurlijk. Iemand met dezelfde smaak is net na mij geweest, want een ander blik waar ik mijn blik (leuke woordspeling!) op had laten vallen, was ook weg. Maar goed dat ik nog even teruggeweest ben, want ik heb nog allerlei fijne boeken ontdekt! En voor ieniemienieprijzen... Het kannetje hierboven heb ik gekregen voor mijn verjaardag, lief he? Ik spaar deze kannetjes maar kom ze nog maar heel zelden tegen. En dan meestal voor de hoofdprijs. Dus hier ben ik heel blij mee! Het maatbekertje heb ik zelf op de kop getikt, de tekst neem ik maar niet te letterlijk. ;) 


Deze blikken zijn ook leuk, he? 

Sugar Free? Ja, gisteren las ik een artikel over suikervrij eten, veertig dagen lang. Dat lijkt me wel wat. Aangezien hier kilo's chocola doorheen gaan en dan vooral omdat het zo makkelijk is, omdat ik geen zin om een fatsoenlijk ontbijt te maken, of omdat ik geen zin heb om een gezonde (en lekkere!) smoothie te maken, terwijl ik de ingrediƫnten gewoon in huis heb. Ik ga me eerst goed inlezen en dan ga ik aan de bak, U hoort nog van me! Wel apart trouwens, sinds ik dat artikel gelezen heb, heb ik een hele grote behoefte aan choco. Er is in korte tijd alweer flink wat achter de kiesjes beland....

En dan mijn sabbatical! Vanaf dinsdag ben ik een week off-line. Aan een kant lijkt het me heerlijk, een dag niet de hele dag m'n foon checken. Hoewel ik me dat natuurlijk helemaal zelf aandoe, laten we wel wezen. En ik weet ook best dat ik helemaal niet zoveel mis. Maar toch..... Ik ben best verslaafd. Ik ben benieuwd wat deze week met me gaat doen. Misschien ontdek ik wel een ongekend talent, ga ik taarten bakken, of macrameeĆ«n! Boeken heb ik weer genoeg iig. ;) Over ongeveer een week meld ik me weer. 

Hele fijne zondag allemaal, geniet ervan!
xx Mirjam

2 opmerkingen:

  1. Succes met je sabbatical! Ik ben benieuwd welke ongekende talenten je gaat uitgeoefend hebben :-) Ik was niet in die kringloopwinkel voor jou hoor, de blikken dat je nu mee hebt zijn ook heel leuk (goed dat ik dat weet dat jij die kannetjes spaart :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahhhh die bovenste zijn MOOImooiMOOOOOOOOI :)
    De tweede foto ook maar de eerste :) <3

    Heel veel succes met je sabbatical en je voorbereidingen voor suikervrij, en als je nog een recept voor taart nodig hebt geef je maar een gil :)

    BeantwoordenVerwijderen