Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










zondag 19 april 2015

Mirjam geeft en ruimt

Was ik weer! Het is vandaag groot feest, de jongste van mijn zus doet vandaag de communie. Laatst vertelde hij aan zijn moeder dat hij niet geloofde in Jezus, maar goed.. De communie wordt gedaan en wij hebben feest! Tante Maria gaat ook niet naar de kerk, die zit bomvol met ouders en grootouders, dus of er plek is... Ik sluit aan zodra het feestprogramma begint! Met een tasje met cadeautjes, natuurlijk.

Het geven gaat lekker! De communicant krijgt cadeaus die ik al een hele tijd terug gekocht had, beetje bij beetje wordt mijn cadeaukast leger. Heel prettig. Zijn moeder krijgt schaaltjes die ik nog steeds mooi vind (kerstpakket 2011, geloof ik), maar waar ik niets mee doe. In mijn keukenkastjes staan ze in de weg, ze zijn meer geschikt voor feestjes. En aangezien ik er niet van houd om mijn verjaardag te vieren...

Toen ik laatst vanaf Schiphol naar Minsk vloog, had ik hartvormige blaadjes bij me waar ik teksten opgeschreven had, als: "Love your smile",  "Enjoy your flight" en "Have a nice day!" Die heb ik in de boekhandel op Schiphol achtergelaten, in het vliegtuig, in het hotel... Best wel spannend! Voor mijn collega had ik Engelstalige boeken bij me en zoals gewoonlijk, een paar kilo kaas. Ik vroeg me wel af wat de douane zou denken als ik met mijn koffertje boeken, kaas en thermo-ondergoed voorbij zou komen. :)

Trui schreef een tijdje terug dat ze knuffelkonijntjes had gemaakt voor de safegroup Breda. Een heel mooi initiatief voor kindjes die in een blijfvanmijnlijfhuis terechtkomen. Je kunt je voorstellen dat je lang niet alles mee kunt nemen en dan wel een knuffel kunt gebruiken. Letterlijk en figuurlijk! Ik snuffelde (om maar in konijnentermen te blijven) even verder en kwam bij Stichting Happy Hippo terecht. Bleek dat ze nog best knuffels en zelfgemaakte slingers kunnen gebruiken. Nou kan ik nog steeds niet haken, maar ik had nog wel knuffels staan. En boekjes, en slingers.. Ongebruikt. Mailtje gestuurd en ja hoor, was welkom! Alles is met liefde in een pakket opgestuurd en komt hopelijk gauw op de bestemming aan.

En verder.. stuur ik nog steeds kaartjes, probeer ik met meer aandacht voor mezelf en de medemens door het leven te stappen en daarvan te genieten. Goed, ik ga me klaarmaken voor het feest en ik wens jullie een hele fijne dag, geniet ervan! X

2 opmerkingen:

  1. Heel veel plezier op het feestje :) Lekker hoor, kasten weer wat leger en mensen blij maken, hoe leuk is dat!
    Goed bezig meis, heel fijn weekend nog! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn he zo'n voorraadje cadeaus. Heb ik ook altijd! Wie wat bewaart....

    BeantwoordenVerwijderen