Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










zaterdag 29 augustus 2015

De Biokokkin deelt haar succesnummers

Ook zo'n hekel aan mensen die vurrukkuluk eten klaarmaken en dan net doen alsof het nix voorstelt? Irritant toch? Ook die opmerkingen van "Och, ik heb maar iets bij elkaar gegooid, het werkt wel, geloof ik." Yeah, right! Nu moet ik bekennen dat ik ook zo iemand geworden ben.. Erger zelfs, ik maak ook nog foto's van het eten dat ik bereid. Ik kan er nix aan doen, het is echt niet moeilijk, zelfs erg leuk om te doen. Om jullie te laten zien dat less echt more is, deel ik vandaag een paar van mijn succesnummers. Enjoy!
 

Dit zijn mijn dubbelgedopte tuinbonen. O, wat had ik vroeger een hekel aan deze bonen. Stinken! Vorig jaar heb ik ze een keer op de gewone manier klaargemaakt. Het enige wat ik lekker vond, was de kaassaus. Dit jaar had ik iets gelezen over dubbeldoppen. Je haalt de bonen eerst uit hun grote jasje, dan blancheer je ze. Daarna haal je ze uit hun tweede jasje. Dat gaat heel makkelijk, gewoon met je vingers of een mesje. Daarna kook je ze nog en serveer je ze bijvoorbeeld met pasta en een kaassaus. En dat is lekker!
 


Mijn heksensoep! Gewoon een uitje en een courgette in kleine stukjes, peper erbij en wat knoflook. Liter bouillon erbij, laten koken en daarna met de staafmixer aan de slag. Makkelijker kan niet. Kan ik jullie mooi meteen mijn kringloopgelukje laten zien. :)
 

Deze is zo makkelijk en superlekker! Je snijdt een variëteit aan groentes in stukken. Ik vind courgette en de gele en rode paprika's het lekkerst. Die gril je met olie en rozemarijn. Heerlijk met spaghetti. En ja, dit is het hele recept. :)
 

 
 Dit is mijn nieuwste lievelingsrecept, frieten van pompoen en wortel. Je snijdt de groentes in stukken, je hoeft de schil niet te verwijderen van de pompoen, ideaal. Je mengt de groenten met olijfolie en de kruiden die je lekker vindt. Ik heb er deze keer knoflook, cajun en peper bij gedaan. Daarna gaat alles ongeveer een half uur de oven in. En dan is het smullen geblazen. Echt, dit is zo lekker... *Kwijl*
 
 
Miss Down Under stond ook in de keuken.:) Om te vieren dat de boontjes er weer zijn, maakte ze haar Indonesische boontjes. Lekkur! De bonen maak je de gebruikelijke manier klaar, daar is niets bijzonders aan. De saus daarentegen... Zalig. Je bakt een uitje met wat knoflook, doet daar kokos en sambal bij. Gewoon, zo op het oog / naar smaak. Nog wat ketoembar erbij, beetje doorroeren en huppekee. Easy does it!
 
Fijn weekend allemaal, geniet ervan! X
 


1 opmerking:

  1. Die pompoenfrietjes, dát ga ik ook proberen !
    Ik moest toch wel een beetje lachen met je receptjes hoor...
    Geen hoeveelheden, geen schema hoe/wat/wanneer ;-))))
    Da's pas stressloos koken, geen -tig regeltjes uit een kookboek volgen, gewoon "op 't oog/naar smaak" :-)

    BeantwoordenVerwijderen