Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










zondag 29 november 2015

Kerst in November


Er was weer Kitsch in de Keet! Afgelopen zomer deed Lien al* haar kringloopaankopen in de verkoop in haar befaamde Keet / Pipowagen. En dat was ontzettend gezellig. Uit het hele land en zelfs van over de grenzen kwamen de bezoekers naar haar evenement. Dat smaakte naar meer. En naar warme chocolademelk, glühwein en marshmallows. Oftewel, Kerst in de Keet!

Dus stapten Mirjam & Mirjam gisteren weer in de Ka en zakten af naar het diepe Zuiden. Hoewel deze Mirjam principieel tegen White Christmas, kerstbomen en mistletoe is voordat onze Goedheiligman weer naar zijn Spaanse villa vertrekt. Maar goed, tradities zijn er om verbroken te worden. Of zoiets. En, er werd geld opgehaald voor een goed doel, de zielige hondjes in Griekenland. Tijdens de Geefmaand nog wel!

Aan zo'n lokroep moest natuurlijk wel gehoor worden gegeven. Dus, zakken voer, cadeautjes voor in de grabbelton en bakspul mee. Alles voor de Griekse adonissen op vier pootjes! Die grabbelton (voor volwassenen overigens) was trouwens een gigantisch succes. Echt, wat een aantrekkingskracht heeft zo'n ton met cadeautjes. Voor slechts 50 cent kon men in de ton duiken en er de meest waanzinnige cadeaus uit opvissen. Ik had 'm wel helemaal willen leegtrekken! Mocht niet. Ik heb dus maar staan meegenieten met de andere enthousiastelingen. Of die daar nu blij mee waren of niet. ;)

Mocht iemand zich nu afvragen waar deze omslag opeens vandaan komt, want als er iemand is die niet van dit soort evenementen houdt... Klopt! Althans; ik houd niet van mensenmassa's, schermutselingen om de beste vondsten en ellenbogen die overal in gedouwd worden. In andermans tempo langs allerlei troep schuifelen die je helemaal niet nodig hebt, veel te duur vreten waarvan mijn bloedsuikerspiegel (en daarmee mijn humeur) allerlei kanten op gaat en ander gezellig samenzijn met allemaal huiswijven. En dan heb ik het nog niet over de pijn in m'n rug. Maar zo'n evenement was het dus niet! Dit was gezellig, met oude en nieuwe bekenden. De wereld (en jurkjes) doornemen bij het kampvuur, onder het genot van een hap en een drank.

En dan nog een reden voor deze gezelligheid. Laten we wel wezen, wij, Nederlanders van onder de grote rivieren zijn gewoon gezellig. Met ons kun je lachen, ook al versta je ons soms niet. Ook dan zijn we de beroerdsten niet, we doen gewoon aan ondertiteling. CD van Bert en Ernie in de speler en swingen maar! En ook zo tof: binnenkort komt er weer zo'n gezellig evenement. Deze keer niet in het sjoene Limburg, maar in ons keimooie Brabant. Nieuwsgierig? Kijk hier maar eens: http://www.feelgoodshopevent.nl/ Maar vandaag gaan we eerst nagenieten, heerlijk, met een flinke bak thee op de bank!

*Gelooft U het? Ik niet, hoor.

14 opmerkingen:

  1. Wat een leuk verslag van deze super dag! Ik ben ook niet van de mensenmassa's en grote hysterie, maar dit is alleen maar gezelligheid en genieten. Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat een heerlijk verslag, wat lief! Ik moest vooral heel erg lachen om het sterretje, je kent je pappenheimers wel :-) En Serah had al in de gaten dat je de grabbelton zo leuk vond. Helaas had je je ogen dicht, maar je zwaaide heel grappig met je vers gewonnen ovenwant. Foto volgt in privebericht :) het was superleuk jullie weer te zien, schatten zijn jullie! Xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was ook echt heerlijk, superorganisatie hoor, mijn complimenten! Ja..... volgende keer echt minimaal 2 tonnen, een voor de kindjes en een voor de volwassenen. En misschien nog eentje, helemaal voor mij alleen!! ;)

      Verwijderen
  3. Oh bummer die grabbelton helemaal vergeten. Had op het laatste moment nog wat willen kopen maar toen hadden we nog snel onze foto sessie ;). Was zo leuk om jullie weer gezien en gesproken te hebben. En yess zo'n kerst in de keet is toch veel leuker als zo'n kerstmarkt. Ik verheug me op de volgende keer. Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat er de volgende keer wel weer een grabbelton komt Susan, hij was zo'n groot succes! :) Ja, was super om iedereen weer te zien, heerlijk! Ik heb iets horen fluisteren over een "Spring in de Keet"..... :)

      Verwijderen
  4. Wat ontzettend leuk! Je schrijft er zo enthousiast over dat ik wou dat ik erbij geweest was :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Anita! Soms klopt het allemaal gewoon en dat was hier zo. Op m'n koude pootjes na. ;) Maar goed, het was prima toeven in de warme keuken. :)

      Verwijderen
  5. Wat klinkt dat MEGA gezellig :) Kan me voorstellen dat je genoten hebt, heerlijk toch!??!?!
    En ja, klopt helemaal, wij van onder de rivieren :) :) :)
    Zo gezellig!! Fijne aaf meis!! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, wist wel dat jij het met me eens zou zijn! Brabantse nachten zijn lang.... En we hebben de polonaise niet eens gedaan! ;)

      Verwijderen
  6. Las het ook al bij Lien, wat een gezellige dag! Het spat van de foto's af!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat heeft ze heel goed georganiseerd hoor, alles klopte helemaal. Sfeertje was super!

      Verwijderen
  7. Dat klinkt echt super gezellig! Wat jammer dat het zo ver weg is voor mij van boven de rivieren. Gelukkig hebben wij Holy Stitch ;)
    (Psssttt, ik ben het Jenny Greenteeth, die toch ook wel eens een persoonlijk blogje wilde schrijven in plaats van alleen over boekies)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik krijg nu een allo allo gevoel: It is I, Leclerc... Of zoiets. ;) Ja, op jullie Holy Stitch en jullie kledingruilfestijnen ben ik dan weer stinkend jaloers. Dat lijkt me zo tof!

      Verwijderen