Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










zaterdag 13 mei 2017

Eerstewereldproblemen enzo

Een tijd geleden deelde Lien van Het Keetje van Lien haar noodkreet: de brievenbus tegenover haar huis ging verdwijnen! PostNL had in het kader van een bezuiniging/herindeling/herstructurering besloten dat de bus waar ze al jaren tegenaan keek, niet langer nodig was. Boe!

In mijn naïviteit dacht ik dat de mijne, nou ja, de bus die aan het einde van mijn straat staat, niet weg zou hoeven. Het was namelijk de enige in de wijk. No way dat ze alle ouden van dagen in het Blauwe Dorp hun postgelegenheid zouden ontnemen. Fout dus. Want laatst zat opeens deze sticker op 'mijn' bus:


Pardon? Ik weet natuurlijk dat dit een eerstewereldprobleem is, maar serieus? Ik postte een foto van mijn oude trouwe busje op Instagram en PostNL was zo vriendelijk om te reageren. Ik kon contact opnemen met de klantenservice en dan zouden ze ernaar gaan kijken. Geen beloftes natuurlijk, maar... Hup de barricades op dus!

Althans, dat was de bedoeling. Maar toen moest ik opeens bellen met de klantenservice en daar houd ik niet van. Ik app liever. Of ik stuur een mail. Ik klikte de site met de info weer weg, dat ging ik later wel doen. Niet dus. Vergeten. Overigens raar, dat je een postbedrijf moet bellen. Maar goed.

En toen zat mijn busje opeens dicht. Met de enorm heldere tekst: "tijdelijk buiten gebruik". Ik had me er inmiddels al bij neergelegd, anders was ik tenslotte wel een stuk fanatieker geweest met mijn protestactie. Voortaan zou ik zo'n 10 minuten moeten lopen. Voor mij geen probleem, maar de oudjes in de buurt?

En toen bleek dat de lokale sufferdjes* toch wel nut hebben. Want volgens mijn medebuurtbewoners en brievenbusgebruikers kwam er een nieuwe bus! En wel op het Pastoor Huppeldepupplein. Duurde even voordat ik in de gaten had dat dat plein zich aan de andere kant van mijn straat bevindt. Hey, ik woon er pas zo'n 13 jaar.

Het zou natuurlijk best handig zijn geweest als PostNL de nieuwe had geplaatst voordat de oude afgesloten werd. Van de andere kant had ik dan niet kunnen genieten van al die mensen die fanatieke pogingen deden om hun post door een dichte bus (buiten gebruik tenslotte) te schuiven. Zou PostNL een candid camera opgehangen hebben? :)

Na behoorlijk wat gemopper wassie daar dan eindelijk: onze nieuwe bus. Mooi istie, he? We zijn er allemaal erg blij mee. Ware het niet dat ook deze bus... Jaja! Tijdelijk buiten gebruik is.



*lokale sufferdje = het lokale krantje, niet mijn buren


2 opmerkingen:

  1. Oh jee bij jou ook al! En dan word je ook nog eens blij gemaakt met een dode mus! Het is hier echt een ramp om een kaartje gepost te krijgen, vooral op zondag als het sigarenwinkeltje dicht is. Ik kan echt niet lopen naar de dichtstbijzijnde bus, laat staan de oudjes inderdaad. Net als jij ben ik geen beller, haha. Misschien moeten we een handgeschreven brief sturen, wat denk je?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Val 10 kilo af met de ABC swap, haha

    BeantwoordenVerwijderen