Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










zaterdag 31 oktober 2015

Geven


 

 
Sommige dagen zijn gewoon GOED en vandaag was er zo een. Geen plannen, dus genoeg tijd om lekker een beetje te struinen en te kletsen met iedereen die op m'n pad kwam. De meneer van de boekhandel: "Ah, het meisje van de voetjes!" Mirjam Down Under dus. :) Een paar jaar geleden won ik bij hem een e-reader en vertelde ik hem over mijn project. Dat wist hij dus nog. De dame van de juwelier: "Hey, je beugel is eruit, wat is het mooi geworden!" Laat het vandaag nu precies drie jaar geleden zijn dat m'n beugel eruit ging. Vandaag viel het op. :) Nog even gezellig over tandartsen en aanverwante artikelen gekletst en daarna door naar de semi-kringloop die we sinds kort in Grave hebben. Daar geïnformeerd of ze nog spullen willen hebben en of ik die bij hen kon afgeven: "Ja, graag!" Fijn, zo'n stok achter de deur om de Kaza weer eens uit te mesten. :) Indrukwekkend hoor, de dame die ik sprak, komt vier dagen per week vanuit Didam naar Grave om de kringloop te runnen. Alle opbrengsten gaan naar De Fahari Foundation. Mooi om te zien wat een impact een relatief kleine organisatie heeft. Dat soort organisaties steun ik graag, nix geen strijkstok!
 
 
 
De club van 1000 deed ook mooie dingen vandaag. Er werden cadeautjes neergelegd, oude vrouwtjes werden geholpen met oversteken ;) en allerlei andere acties werden er ondernomen om de wereld een beetje gezelliger te maken. Ik maakte Grave onveilig met mijn pakketjes. Het blijft spannend om ze ongezien neer te leggen, hoewel het scheelt als je om zeven uur al op pad gaat.... Tja, de kapper had alleen om half negen tijd voor me. De winkels in Grave gaan om negen uur open, pakketje #2 was dus ook makkelijk gedropt. Zo leuk om even later te merken dat het pakketje foetsie is! Ik kreeg een mooie quote naar aanleiding van een van mijn posts op Instagram vandaag: "Geven is het nieuwe ontvangen". Daar kunnen we wel iets mee!
 
 
Morgen begint ook de November Geefmaand weer! Voor degenen die niet weten wat dat inhoudt: het begon allemaal met een boek. Een boek over 29 dagen geven. Zonder voorwaardes, zonder verwachtingen. Onvoorwaardelijk. In 2013 deden we dit met maar liefst vijftig mensen voor het eerst! Vorig jaar waren het er al zo'n honderd... Met z'n allen geven we iedere dag iets. Mag groot, mag klein. Het mag tastbaar zijn, het mag een knuffel of een grote smile zijn. Het maakt niet uit, je bepaalt het zelf. Alles is goed. Ik ga in ieder geval iedere dag een kaartje sturen. Dus mocht iemand een kaartje wensen, laat het me vooral weten. De komende weken laat ik jullie meer weten over mijn acties. To be continued!
 
En wat het fijnste is van deze dag? Hij is nog niet voorbij. Er gaat hier straks een rode-bieten-wortelschotel in de oven, er staat een rood wijntje me aan te kijken... Heerlijk!
 

5 opmerkingen:

  1. Je vroeg het op mijn blog maar inderdaad, ook ik doe weer mee dit jaar. Wordt blij van dit soort initiatieven en natuurlijk van geven!
    Ik weet iemand voor een kaartje... waar wil je de gegevens hebben?
    groet,
    Christel
    ps. post je op de Geefmaand FB?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je weer mee doet! In 2013 deed ik voor het eerst mee, een erg leuke ervaring!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is zo leuk om te doen! De hele maand knalt de positiviteit ervanaf, zo fijn! :)

      Verwijderen
  3. Heyyyyyyy meis, moest ff kijken hoor :) Of ik wel goed zat maar je hebt je bloguiterlijk een andere look gegeven, mooi!!! :)
    Wat een leuk idee, november geefmaand :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, fijn om te horen dat je het mooi vindt! :) Ja, dit is het derde jaar dat we de Geefmaand doen en het is zo leuk. Fijn om te geven, ook mooi om je te realiseren hoeveel we ook ontvangen en super om dat met z'n allen te delen. Er is een groep op Facebook, die is weliswaar besloten, maar als je wil meekijken (of doen :)), dan kun je je aanmelden. Je bent uiteraard van harte welkom! XXX

      Verwijderen