Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










woensdag 20 juli 2016

O, die zomer van 2016...

De lokale paddenpoel

Zomer in Brabant! Door alle regen die er de afgelopen tijd gevallen is (amper voor te stellen met deze hitte) en de warmte hebben we hier een heuse muggenplaag. Nu word ik altijd wel gestoken, ik ben nu eenmaal waanzinnig aantrekkelijk voor die beesten, maar dit jaar is het extreem. Zeven joekels van bulten op m'n derriere, vijf op m'n been en een op m'n oog. Heel charmant, het lijkt net alsof Mohammed Ali en ik een robbertje gevochten hebben.

Het befaamde kruisje erin zetten lukte niet. Althans, dat deed ik wel, maar de jeuk bleef maar aanhouden. En ik wilde wel graag iets natuurlijks, uit grootmoeders tijd of zoiets. Niet iets van internet waarbij staat dat zelfs de Schotse Hooglanders (de soldaten, niet de koeien) het fijn vinden. Waargebeurd!

Inmiddels weet ik nog steeds niet wat het beste tegen de jeuk werkt, maar ik kwam wel wat tips tegen om muggenbeten te voorkomen. Ook handig. Een paar ervan deel ik graag met jullie:

  • Smeer jezelf en je kussen goed in met van alles. Snap ik. Alleen is het nu zo verrekte heet dat ik me niet op straat waag om dat spul te halen. En om nu met m'n airco-auto naar het stadje te rijden, dat vind ik ook zo sneu. Er is van alles op de markt, je kunt ook zelf allerlei zalfjes en lotions maken. Alleen heb ik daar dan nooit zin in. En je zult zien dat die ene plek op m'n rug, waar ik net niet bij kan, dat ik daar alsnog helemaal lek geprikt wordt. Hm.
  • Zorg dat er geen stilstaand water in de buurt is. Nu woon ik een woonwijk en ik weet niet wat mijn buren ervan zullen vinden als ik bij hen op vijverpatrouille kom. "Buuf, even de vijver leeghalen, dat helpt tegen de muggen!" Of ze dan meteen met haar schepnet en emmer klaarstaat, ik weet het niet. In ieder geval woon ik niet in de buurt van de lokale paddenpoel, dat scheelt weer.
  • Slaap samen! Nee, ik heb m'n buurman niet lief aangekeken. ;) Ik heb het geprobeerd (alles voor het experiment tenslotte) en helaas, het werkt niet. En het slapen niet en het anti-muggenidee. Hierbij is het bewezen dat ik de allerzoetste ben. Ja echt, de zeven bulten op m'n achterwerk zijn het bewijs.
Mocht iemand nog tips hebben die wel werken, dan hoor ik het graag. Op dit moment heerst hier een zerotolerancebeleid: alle muggen worden zonder pardon naar de muggenhemel gemept. Ze zijn gewaarschuwd.

7 opmerkingen:

  1. Klamboetje? Ik ben er reuze blij mee! Via Marktplaats, zodat ik zelf de deur niet uit hoefde. Nu wil ik ook nog graag gaas voor mijn ramen spannen, kan je voor weinig bij bv Xenos krijgen. Ik word nooit geprikt omdat een mug daar niet eens de kans toe krijgt. Ook als ik slaap ben ik zo alert dat ik een mug van verre hoor aankomen en prompt klaarwakker ben. Wat ook weer z'n nadelen heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O ja, een klamboe! Helemaal niet aan gedacht. Ik heb horren.. Alleen staat hier ook de deur regelmatig open omdat een zeker hondje ook wel eens naar binnen en buiten wil. Tegen de tijd dat die krengen binnen komen zoemen realiseer ik me dat ik de deur wel eens dicht mag maken. Te laat dus. Meestal slaap ik hartstikke vast en merk ik 's ochtends pas dat ze me weer te pakken hebben genomen. Maar goed, dan heb ik wel lekker geslapen.. :)

      Verwijderen
  2. Vreselijk, die beesten! Dat samen slapen helpt wel, maar in mijn geval betekent het dat Michel niet geprikt wordt en ik des te meer. Dus ook dat is niet de ideale oplossing.
    Afgelopen weekend hebben wij gekampeerd (jaja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit) en daar heb ik 17 muggenbulten aan overgehouden. Mijn gat gloeide van de jeuk! Die beesten prikten gewoon nog door mijn spijkerbroek heen.
    Maar ik heb nog wel wat tips: als je al gestoken bent, smeer er dan tandpasta op. Dan zou ik wel een reguliere kiezen (elmex prodent Hema) en niet een biologische. Ik denk nl. dat dat verschil maakt.
    En als je nog niet gestoken bent: ik las op fb bij Happinez over een spray van hamameliswater, citronella olie en nog wat. Wel een dure om zelf te maken, want volgens mij ben je alleen aan grondstoffen al 30 euro kwijt, maar ooh mijn handen jeuken (Haha) om het te proberen....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 17! Dat is echt flink. En als ze door je jeans heen steken, dan zijn ze echt fanatiek. Je tip van de tandpasta ga ik zeker uitproberen, ben benieuwd. Dank!

      Verwijderen
  3. Oh heb er zo'n last van! Hele grote joekels! Ik word er gek van, weet ook niet wat je er tegen kunt doen? Zeg jij het mij, zeg ik het jou! Sterkte ermee, ik zal aan je denken vannacht als ik weer lek geprikt wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En, afgelopen nacht overleefd? Ik heb ze hier wel gehoord, maar ben voor de verandering niet gestoken. De herfst heeft zo z'n voordelen.. ;)

      Verwijderen
  4. Vitamine B1 slikken en verder de klamboe, horren, een vliegenmepper klaarleggen, veel poetsen en opruimen want zo dwarrelde er bij mij ook een paar uit een stapeltje kleren.

    BeantwoordenVerwijderen