Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










zondag 10 november 2013

Bazar, weerwolven, sjaaltjes en goede doelen.

Wat mijn geefactie van vandaag zou worden, wist ik al heel lang (jaja, langetermijnplanning!), ik zou vandaag met neef Juul naar de schouwburg gaan. Gezellig, quality time met m'n jongste neeffie.

Laat vanmorgen zich toch een volledig spontaan, niet gepland geefmoment voordoen! Ik liep met Miss Anne naar het park. We hadden eerst zalig uitgeslapen / geluierd en toen de regen vertrokken was, vertrokken wij ook. Op een gegeven moment kwamen er twee meisjes met een wat oosters uiterlijk naar ons toe: waar de bazar was. "Hu, bazar? Die hebben we hier niet." Op dat moment was het ook helemaal uitgestorven, het leek wel alsof of heel Grave nog op bed lag of dat we de laatste drie personen op aarde waren. "Nee sorry, ik weet het niet." En de dametjes vertrokken. Even later realiseerde ik me dat ze de vlooienmarkt bedoelden die vandaag gehouden werd. Niet dat ik wist waar die was, maar er stonden wel overal borden met het adres. Ik had best kunnen helpen, maar.... niet gedaan. Balen! Totdat ik het volgende bord zag en de dames ons achterop kwamen. Een poging gedaan om het uit te leggen, lukte niet. De dames spraken gebrekkig Nederlands en een beetje Engels. Hmm.... laat maar, ik loop wel mee. Volgend bord gevonden, op internet gekeken: het moet in de buurt zijn. Maar waar? Inmiddels twee jongens gespot (we waren toch niet de laatsten op aarde, yahoo!) en die konden het uitleggen. Hartstikke makkelijk! Verder gelopen met de dames, een beetje gekletst. Ze kwamen uit Libanon, wonen zo'n zeven maanden in Nederland. Thuis spreken ze Arabisch en met de kinderen onderling Nederlands. En best goed! Uiteindelijk kwamen op onze plaats van bestemming aan, ik werd beloond met een lief dankjewel, een grote glimlach en een warm gevoel van binnen. Fijn!

Daarna op naar Nijmegen, stonden Juul en ik toch bij de verkeerde Schouwburg. Waren we bijna naar het Geldersch Orkest gegaan. Misschien een volgende keer, nu toch maar naar Paul van Loon met Dolfje Weerwolfje. En het was leuk! Ik wist niet dat Paul van Loon kon zingen. Maar wel dus en nog goed ook nog. Juul heeft genoten en Suikertante dus ook. We hebben nog een boek aangeschaft (ach ja, het is Geefmaand) en Juul heeft zelf aan Paul van Loon gevraagd of hij het wilde signeren. Tuurlijk!

Verder heb ik Zusje nog twee sjaaltjes in de maag gesplitst, Juul ook nog een. Aan Post voor Kanjers heb ik geld overgemaakt voor hun Kerstactie en bij De Ezelsocieteit heb ik sleutelhangers besteld. Een mooie manier om hun financieel te steunen en meteen wat SinterKerst cadeautjes in te slaan! Mocht iemand nog inspiratie nodig hebben voor een makkelijke geefactie, kijk even op hun sites. De giften komen echt goed terecht.

En dan wens ik jullie nog een hele fijne zondagavond, geniet ervan!

1 opmerking:

  1. wat en bijzonder mooie en vooral geweldige dag... je zou maar op de foto staan met..... wowwwwwww

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen