Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










zondag 16 februari 2014

RAKken & Krijgen & Huishoudelijke mededeling

 Fijn hoor, zo'n RAKweek. Leuk om een stapje meer te zetten of meer aandacht te besteden aan wat je altijd al doet. Voor mij was het ook ontvangen - de cadeautjes vielen letterlijk op de mat! Deze DVD won ik via de Dierenbescherming. Ik wilde al een hele tijd gaan en toen was de film opeens uit de bios verdwenen. Maar nu kan ik 'm lekker thuis, op de bank en onder m'n dekentje kijken. Sjippies erbij, fijn!

Bij Readkapke won ik dit 'kleinigheidje' zoals ze het zelf noemde. Nou... zo zou ik het zeker niet noemen! Hartstikke leuk en het lag ook nog op Valentijnsdag in de bus, supertiming!
 Voor Valentijn stuurde ik ook kaarten, eentje naar iemand met wie het contact wat verloren is. Twee naar Miss Anne's vriendjes! Met een boodschap op de envelop voor de postbodes en postsorteerders. Voor de lovebirds die bij weer en onweer in mijn achtertuin bivakkeren, verzorgde ik een uitgebreid Valentijnsdiner. Beetje jammer dat ze altijd wegvliegen zodra de achterdeur opengaat, maar goed. Ook ben ik naar de Voedselbank geweest, hier in de Graaf zamelen ze ook kleding in. Mooi! Normaal gaat hier alles in de zak, lekker makkelijk, maar sinds ik gehoord heb dat dat verkocht wordt, ben ik daar niet meer zo happy mee. Dit komt rechtstreeks bij iemand terecht die het nodig heeft. Beter!
Gisteren lagen deze kaarten in de bus, leuk he? En het allerleukste: de tekst "Love your Smile" is van mij! Bij Hip & Hot Magazine op Facebook zochten ze complimenten. Aangezien ik de beroerdste niet ben, keilde ik er een paar, zo uit de losse pols, op het Feestboek. Even geleden stonden de winnende complimenten erop, met de oproep contact op te nemen als je je kaart herkende. Ik was natuurlijk al lang weer vergeten wat ik ingediend had, dus niet gereageerd. Tot er een friendly reminder stond... Of oa Kaza Maria zich wilde melden! Van mijn kaart heb ik er boel gekregen dus als iemand een keer verrast wil worden? Laat maar weten!

In het kader van de RAKweek heb ik de chocoverkopende dame vriendelijk gevraagd hoe het met haar gaat. Ze loopt al jaren met een beugel, drama! Daar wil ze nogal eens uitgebreid, kies voor kies, haar verhaal over doen. Mijn vraag was dus een zeer bewuste RAK! Op een gegeven moment was ik het beu, ik had namelijk nog wat nodig (naja, nodig, ik wilde nog iets kopen, echt nodig heb je natuurlijk niets uit een chocowinkel) en daarvoor had ik haar hulp nodig. Toch bijzonder, dat je als verkoper liever je verhaal doet dan dat je iemand iets verkoopt. Maar goed, uiteindelijk heb ik kunnen melden dat ik echt moest gaan, maar dat ik nog iets nodig had. Nadat de buit binnen was, ben ik 'm razendsnel gesmeerd, doej!

Verder heb ik mezelf een internetloze dag cadeau gedaan. En dat beviel goed! Ik ben de hele dag druk met even hier iets checken, daar naar een reactie kijken.. Niet bepaald rustgevend. En 's avonds nog bloggen en zoveel mogelijk blogs lezen. Best logisch dat de avonden zo kort aanvoelen. Kortom: dit smaakt naar meer. Voortaan wordt iedere donderdag dromendag. Of zoiets. In ieder geval internetloze donderdag. Alleen bekt dat niet zo lekker. Mocht iemand een betere benaming weten - let me know!

En in het kader daarvan mijn huishoudelijke mededeling. De meesten van jullie weten wel dat ik nog een blog heb - Mirjam Down Under. Miss Down Under heeft besloten bij Kaza Maria in te trekken. Voortaan schrijf ik nog een blog per dag, zodat ik meer tijd overhoud voor andere dingen. En ach, regels zijn er om gebroken te worden, het kan best zijn dat ik toch perse twee blogs wil schrijven. Moet kunnen. Maar dat zien we dan wel weer.

Mirjam Down Under wil graag entertainen, op een luchtige en vlotte manier laten zien wat haar overkomt en wat ze meemaakt. Maar ook waar ze (op haar high heels) voor staat. Kaza Maria gaat over het consuminderen, het RAKken, de Geefmaand waar ik afgelopen november met nog 49 enthousiaste gevers aan mee deed. Dat gaat prima samen en vanaf vandaag gaat dat dus ook gebeuren. Ik heb er zin in, jullie ook?

Hele fijne zondag, geniet ervan! X

1 opmerking:

  1. Veel plezier met je film heerlijk op de bank met sjippies e.d en heerlijk al die post die je hebt ontvangen,ook je spreuk/kaart is erg leuk moet ik zeggen,doe je goed Mirjam! ;-)


    greats
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen