Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










woensdag 16 juli 2014

Brugge, boeken en....


En... Tja, geen idee. :) Laatst was ik toch in Brugge? Ik had wat tijd voor mezelf, altijd fijn. Vooral als het dan lukt om een boekhandel in te duiken. Om hopelijk een gouden vondst te doen, een boek wat bij ons nog niet in de schappen ligt. Leuk als souvenir! Heerlijk om door zo'n winkel te slenteren, een boek op te pakken, achterkant lezen: "Dit zou 'm kunnen zijn. Mijn vangst van deze trip. Deze niet..." Een van de boekhandels was zo'n heerlijk ouderwetsche, met personeel dat vraagt of ze je kunnen helpen en waar je heerlijk kunt keuvelen over je uiteindelijke keuze! 

Dit zijn ze geworden! Behalve het blauwe boek, dat heb ik viavia overgenomen. Het bovenste boek is zo mooi! In het Nederlands heet het Tijgers in de Nacht. Het gaat over Ruth, een wat oudere dame die na het overlijden van haar man alleen in een huisje aan het strand woont. Dan hoort ze een tijger... Bij haar in huis. Vreemd? Ja. Niet lang daarna staat Frida met haar grote koffer op de stoep. Door de overheid gestuurd om voor Ruth te zorgen. Bijzonder. Beetje bij beetje ontvouwt het verhaal zich. Stap voor stap volg je Ruth en Frida. Tussen de regels merk je dat er iets niet klopt.. Ik kon maar een paar pagina's per dag lezen, zo bang was ik voor wat er te wachten stond. Ik wilde Ruth toeschreeuwen dat ze Frida niet moest vertrouwen, maar ja... Ze hoorde me niet. Zo knap gedaan!

The Girl with all the Gifts is nog niet uit in het Nederlands. Op de kaft staat dat het de meest originele thriller is van het jaar. Interessant.... Op de achterkant staat niets over de inhoud, je moet het dus wel lezen. Slim gedaan door de marketingmensjes! :) Internet dus even aangezwengeld, ben natuurlijk niet voor een gat te vangen, ha! Op Goodreads waren de reviews heel positief, dus mee naar huis! Het is ook echt heel origineel, knap verzonnen! Ook hier word je aan je hand meegenomen het verhaal in. Er wordt niets uitgelegd, nee, je leest vanzelf waarom Melanie iedere ochtend in een rolstoel gezet wordt terwijl ze niets mankeert. Waarom ze in de handboeien geslagen wordt, onder toezicht van de bewaking. Met pistool! Het is een Young Adult boek, in de trant van de boeken van de Twilight-serie. Leuk om te lezen, heel vermakelijk. Niet iets waarvan ik zeg dat je het gelezen MOET hebben. Sorry marketingmensen. :)

En dan de hype op Instagram! Ik volg daar een aantal dames die heel graag en heel veel lezen. Bij hen allemaal kwam dit boek voorbij. Dat moet ik dan natuurlijk ook lezen. Logisch. :) In het Nederlands heet  het Een weeffout in onze sterren. Het gaat over Hazel, die al jaren terminaal ziek is. Door een experimenteel medicijn dat bij haar heel goed aanslaat, is ze er nog steeds. Ze leeft haar leventje, met haar ouders, af en toe spreekt ze een vriendin. Door haar ziekte is ze veel thuis. Een keer per week gaat ze naar haar lotgenotengroepje (heel Amerikaans!), waar ze op een dag Gus ontmoet. Er ontstaat een vriendschap. En dan.... Dan begint het verhaal pas echt. Mooi!   

Fijne avond gewenst, ik duik de veranda op. Eens kijken waarmee... Groetjes!

3 opmerkingen:

  1. Ohhh lijkt me een prachtig boek,heb even gezocht bij Bol.com maar is niet als ebook verkrijgbaar :-( Ja en Brugge?!?!?Zooooo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh lekker zo'n middagje voor jezelf en dan heerlijk een boekwinkel afstruinen! Ideale tijdsbesteding als je het mij vraagt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, ze hebben Tijgers in de nacht in de bib!! Maar ik ben nu net eerst begonnen in Vlinderhuid :-)

    BeantwoordenVerwijderen