Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










zondag 2 december 2012

Zorgverzekering & kerstbomen enzo

Zooo.... Ben bijna klaar met het beugelen, hoog tijd om een nieuwe zorgverzekering uit te zoeken. Ik was de afgelopen jaren bij Stad Holland verzekerd en daar kreeg ik 80% van mijn orthokosten uitgekeerd. Super, maar nu ik klaar ben, vond ik het de moeite om eea eens te gaan checken.

Even dacht ik wel zonder aanvullende verzekering te kunen, totdat ik van de week een broodje zalm at... Au! Volgens mijn tandarts is de vulling uit de kies, gelukkig maar, want ik dacht dat de kies in 2-en gebroken was. Ik zag de kronen e.d. al om m'n oren vliegen. Het lijkt dus mee te vallen, maar ik kan pas in januari terecht voor de tandsteenverwijdering (dat moet eerst) en de hervulling van de kies. En o ja, ik heb ook nog een tweede gaatje.

Toch maar een aanvullende verzekering dus. Via de blog van Spaarmoeder kwam ik bij Energiek terecht en daar heb ik m'n verzekering ook afgesloten. Wat een crime is het toch, om de diverse verzekeringen goed met elkaar te vergelijken, ben je uren bezig. Daar had ik geen zin in, ik heb bij CZ en bij Energiek gekeken. Bij CZ zou het me zo'n twintig Euro per maand schelen en bij Energiek dertig. Das nogal de moeite! Voorheen wilde ik perse brillen & lenzen in mijn pakket, maar dat heb ik er nu uitgelaten. Ik heb een hele leuke bril en tegen de tijd dat ik een andere wil / nodig heb, betaal ik 'm zelf wel. Een bril van 600 Euro, daar begin ik niet meer aan. Dus.... Geregeld!

Mocht iemand nog twijfelen over de aanschaf van een kerstboom, hierbij een paar tips. Niet van mezelf, van de Buitenleven. :)

  • Help de Boswachter. Onder andere bij staatsbosbeheer kun je je eigen boom zagen / uitgraven.
  • Adopteer een kerstboom. Tegen betaling van huur of statiegeld krijg je je kerstboom mee. Na de feestdagen lever je 'm weer in en volgend jaar haal je 'm weer op. Kijk op huureenkerstboom.nl of adopteereenkerstboom.nl.
  • Breng je boom naar de dierentuin. Als je op 6 januari bij Dierenpark Apeldoorn je kerstboom inlevert, krijg je korting op de entree. De dieren zijn heel erg blij met je boom, ze slijpen hun nagels eraan, slepen ermee en knagen eraan.
  • Vraag asiel aan. Vrij Groen in Oestgeest heeft een kerstbomenasiel, je kunt je boom daar gedurende het jaar laten groeien en voor de feestdagen pik je 'm weer op. www.Vrijgroen.info.
  • Koop een (tweedehands) kerstboom. 
Fijne zondagavond allemaal!

2 opmerkingen:

  1. Hier de Amersfoortse en kerstbomen.....daar ben ik zwaar allergisch voor dus wel veel kerstsfeer zonder bomen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier al jaren een kunstboom en die doet het ieder jaar weer goed ;-)

    BeantwoordenVerwijderen