Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










dinsdag 4 september 2012

Dag 287 Mrs Bucket

Hebben jullie dat ook? Dat je de boel veel kritischer bekijkt als er gasten komen? Morgen krijg ik eters, het is de bedoeling dat we m'n mean bean salad gaan eten op de veranda. Er hing nog een was, die wil ik nog vouwen. De struik bij de veranda mag ook wel weer eens gesnoeid worden. En toen viel m'n oog op de emmers en de bakken. Waarom staan de vuilnisbakken zo ver naar voren? Die kunnen veel beter in het hoekje. Zowiezo weet ik nog niet wat ik met de grijze aanmoet, daar had ik eerst de zakken voor het plastic in, maar het bovenste deel is kapot. En al die emmers!

Hier nog meer! Wat doen die buiten en waarom zoveel?

 Deze is zelfs kapot.
Zo maar doen dan. De witte emmers zijn naar boven, daar horen ze. Denk ik. De struik bij de veranda is ook al gesnoeid, ik heb meteen maar wat onkruid getrokken. De was ga ik zometeen vouwen, m'n 10minutenroutine ga ik nog doen en dan ook nog de vaatwasser uit- en inruimen. Leuk joh, visite! De salade staat al in de koelkast, dat dan weer wel!

6 opmerkingen:

  1. Yep. Heel herkenbaar.
    Met wat stress vooraf maar als vijkomend voordeel dat je na je bezoek een grotendeels opgeruimd huis hebt.

    Mrs Bucket, doet me denken aan Schone Schijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. en heel ironisch...... het was te fris!! heb ik toch idd puur voor mezelf de boel gedaan. ;) zo hoort het eigenlijk ook.. maar ja.

      Verwijderen
  2. Een zinken emmer met gat in de bodem: bodem eruit en in de border zetten, plant(je) erin, en je hebt een mooie pot!
    Zo vond mijn oma het raar, dat ik een emmer van haar wilde, waar de bodem van stuk was...maar daarom.

    Lieve groet, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. leuk idee Inge, dankjewel! want idd, ze zijn nog steeds heel leuk. :)

      Verwijderen
  3. Ja hoor dat heb ik ook al moet ik zeggen ligt het er wel aan wie er komt. De bekende mensen kennen me en weten onderhand wel hoe ik ben en leef dus daar doe ik meestal niets exra's voor, maar voor onbekend vaak toch wel iets meer. Eigenlijk best stom, want waarom juist voor die mensen wel? Ze moeten me maar nemen zoals ik ben en zo niet nou dan liever ook niet ;)

    Maar kritisch kijken naar je huis (dit geval tuin) is niets mis mee en zouden we gewoon vaker voor ons zelf moeten doen ;)

    Jij ben in ieder geval weer goed bezig geweest :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo,n vuilnisbal zonder deksel tja haha je bewaart ze maar waarvoor he ??? Emmers haha tja ken dat Lex heeft emmers voor t aquarium die stonden onder de frontporch om naar de schuur te brengen , ik had buiten de ramen gezeemd dus er stond n zwarte emmer naast de rode van het zemen Lex heeft z,n Fiets gesopt dus staat er ook nog daar n emmer van naast en inderdaad haha tis een werkje van Nix stapel ze even in mekaar en breng ze naar de schuur !!!

    BeantwoordenVerwijderen