Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










donderdag 1 november 2012

Dag 341 Buy Nothing New Month - hoe was het?

 

 Zo..... Een hele maand niet shoppen, ik heb het gehaald! Niet dat dat zo bijzonder is... Hoewel ik toch een stuk verslaafder ben dan ik dacht. Niet dat ik iedere dag op het internet hang om alles wat los en vast zit te kopen. En ik kan ook best door het centrum lopen en genieten van de mooie dingen die er te koop zijn zonder dat ik meteen alles MOET hebben. Maar toch....

Ik ben gewend om zeker een keer per week in mijn pauze naar het centrum te gaan. Om goede aanbiedingen of iets dergelijks in te slaan. Nu heb ik dat niet gedaan en dat was erg wennen. De keer dat ik wel in het centrum was, merkte ik dat ik m'n nek bijna verrekte om alles gauw gauw in me op te nemen. Hmm... Toch wel een beetje verslaafd dus.

De keren dat ik niet zo lekker in m'n vel zat, was retail therapy toch ook wel erg verleidelijk. De schade is beperkt gebleven dankzij de Action op de hoek van de straat. :) Ook grappig: iemand had een leuk jurkje op Facebook gezet (zij deed overduidelijk niet mee aan BNNM ;)), dus ik besloot een kijkje te nemen in de webshop. Leuk! Sale, ff checken. Voordat ik het wist, had ik een leuk jurkje in m'n boodschappenkarretje liggen. Helemaal niet duur, kan ik toch niet laten liggen? Hoezo automatisme? En dat is me dus twee keer 'overkomen'. Uiteindelijk heb ik de jurkjes braaf teruggehangen.

Overigens wil BNNM niet zeggen dat ik geen geld heb uitgegeven. Misschien was het compensatiegedrag, ik ben in oktober veel vaker dan anders uit eten geweest, heb ik drankjes gedaan, dat soort dingen. Was leuk, lekker en gezellig! 

Kortom: ik ben blij dat ik meegedaan heb, het heeft me meer inzicht gegeven in mijn eigen black box, nix mis mee!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten