Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










vrijdag 9 november 2012

Dag 348 Stijl


Weer eens een ouderwets kwartiertje opgeruimd! Deze magazines had ik nog liggen, daar wilde ik nog een keer doorheen bladeren om er interessante boekentips e.d. uit te halen. Vooral de Stijlgids van Elsevier is in die zin leuk, het Kerstnummer heeft altijd veel cadeautips. Meestal vind ik die veel te duur, maar het is leuk om inspiratie uit op te doen.

De boekentips deel ik graag met jullie:

  • Een volmaakte vendetta - R.J. Ellory
  • Onschuldig - Scott Turrow
  • Erewoord - William Lashner
  • Voor ik ga slapen - S.J. Watson
  • Buurtwacht - Cammie McGovern
  • Neem nooit afscheid - Doug Magee
Zelf ben ik in de Berlijnse trilogie van Philip Kerr bezig, als je van thrillers houdt die zich rond de Tweede Wereldoorlog afspelen, is dit een aanrader. Wat zijn jullie op dit moment aan het lezen? Tips zijn altijd welkom!

De Stijlgidsen liggen overigens nu bij het oud papier, de andere magazines op de grote stapel. Voor de liefhebber. :)

6 opmerkingen:

  1. Hypnose van Lars Kepler.
    Het is net als dat andere schrijvende echtpaar, mikki french, hinken op twee benen. Het is een mix van twee schrijfstijlen die niet werkt.

    Ken je Arnaldur Indridason?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hypnose vond ik niet om door te komen.. Heb ik al snel aan de kant gemikt. De andere boeken vond ik wel erg goed! Ik heb er ook geen moeite mee dat de boeken door 2 personen zijn geschreven, ik merk dat niet zo.

      Jazeker ken ik Arnaldur Indridason! Hij schrijft super.. Ben zowiezo gek op de Scandinavische thrillers!

      Verwijderen
  2. Dus de andere boeken van Lars Kepler zijn beter? Ik heb contract ook nog liggen. Begin ik daar aan. Hypnose ligt al twee maanden onaangeroerd en het interesseert me eerlijk gezegd ook helemaal niet meer hoe het afloopt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zal ik het verklappen? Ik doe het gewoon. Het loopt goed af. Zo, hoef je 'm niet meer uit te lezen. ;) Het boek met dat meisje met dr handen voor de ogen vond ik heel goed, had ik zo uit. Weet alleen niet meer hoe dat heette. Heb je de Vrouw in de kooi al gelezen van Jussi Adler-Olsen oid? Ook erg goed!

      Verwijderen
  3. Stout, maar toch bedankt.
    Nee die ken ik nog niet. Maar een vrouw in een kooi klnkt veel belovend;-) Zie dat het in Kopenhagen speelt, dat is na het bezoek van afgelopen zomer ook bekend terrein. Ik zal er de volgende keer aan denken als ik aan het bestellen ga. Thanxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hypnose toch maar uitgelezen, maar echt bijzonder was het inderdaad niet. Inmiddels aan vrouw in de kooi begonnen.

    BeantwoordenVerwijderen