Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










dinsdag 13 november 2012

Dag 353 10 financiele tips voor de Kerstmaand

Van ICM kreeg ik vandaag 10 tips voor de Kerstmaand, financiele tips wel te verstaan. Mag ik vast wel met jullie delen! :)

  1. Stel prioriteiten
  2. Waak voor impulsieve aankopen
  3. Wees creatief, originaliteit is niet te koop
  4. Overweeg de gevolgen van je uitgaven
  5. Maak een budget voor de feestdagen
  6. Bewust zijn van je uitgaven is je eerste verdienste
  7. Durf te onderhandelen
  8. Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen
  9. Een aankoop is voor nu, een herinnering voor altijd
  10. Vergeet nooit te lachen! :)
Doe er je voordeel mee... 

4 opmerkingen:

  1. Vooral die laatste neem ik mee. Dit jaar moeten we echt de hand op de knip houden, lekker veel knutselen en zelf maken dus, alleen maar leuk en gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog een tip: begin tijdig, dan heb je tijd om aanbiedingen te kopen. Als je op het laatste moment alles aanschaft ben je een stuk duurder uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ik zelf wel grappig vind is dat bij ons kerst vooral altijd van die dagen zijn dat we vooral niks bijzonders doen. Lekker relaxen, bij mooi weer eens een wandeling maken, eens een leuke kerstfilm of zo kijken, beetje lezen, beetje knutselen en vooral ook niet te moeilijk doen met het eten maar gewoon wat kleine hapjes die door de dag heen voor elkaar en door elkaar worden gemaakt wanneer er iemand trek heeft. Daardoor is kerst bij ons helemaal geen duur feest maar vooral een relaxed feest meestal. En wat versiering betreft, wij bergen alles na afloop netjes op zodat het volgend jaar weer kan worden gebruikt en maken ook wel vaak dingen zelf van restmateriaal. Wat dat betreft is pinterest een geweldige inspiratiebron!

    BeantwoordenVerwijderen