Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










woensdag 11 mei 2016

Op bezoek bij Atelier Meer2


Atelier Meer2

Een tijdje terug was ik te gast bij Atelier Meer2. Nog nooit van gehoord? Het is een organisatie voor mensen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt. Samen met Mireille Ligterink, de oprichter van Atelier Meer2, maken ze producten als slabbetjes, schorten en placemats. En tassen. Hele gave tassen. :)

De Lindenberg

Daar wilde ik graag meer over weten, vandaar dat ik op een mooie lentedag naar Nijmegen toog, naar een van de meest inspirerende plekken van Nijmegen, de Lindenberg. Als de creativiteit ergens bruist…

Handwerk

Mireille en een van haar medewerkers heetten me van harte welkom en vertelden enthousiast over hun werk. Niet een van de medewerkers kon naaien toen ze bij Atelier Meer2 begonnen. En als je ziet wat ze nu allemaal produceren… En van hele hoge kwaliteit! Zo knap! Groot respect hoor, zeker als niet-creabea met een flinke naaimachine-angst. Ik heb het wel eens geprobeerd, maar ik blijf bang om met m’n vingers onder de naald te komen.  

En milieuvriendelijk

Wat ook nog zo gaaf is: de producten van Atelier Meer2 worden van gerecycled materiaal gemaakt, zoals banners. Hartstikke milieuvriendelijk dus! En had ik al gezegd dat ze er heel vrolijk en kleurrijk uitzien? Geloof het wel, he? Maar dat zijn ze dus ook echt. Met zo’n tas mag je gezien worden; je bent en hip en duurzaam. Hoe tof is dat? Superleuk: aan alle items hangt een kaartje met een boodschap van de maker. Tof!

Webshop

Heel handig: Atelier Meer2 heeft sinds kort een webshop, daar zijn alle producten te bestellen. En, nu de lente is begonnen, gaat Mireille met haar team de boer op. Ze zullen op meerdere markten in de regio staan, waaronder de Hip en Handgemaakt Markt in Nijmegen, op 22 mei. Iets gezien wat je aanstaat? Aanschaffen! Alle items zijn uniek, dus weg is echt weg.

Vacature

O ja, mocht je iemand kennen die op zoek is naar een dagbesteding, laat hem of haar dan eens op de site van Atelier Meer2 kijken. Door de grote vraag naar de producten van Atelier Meer2 kan Mireille nieuwe medewerkers gebruiken. Ook voor mensen die net als ondergetekende aan naaimachine-angst lijden. :)http://www.ateliermeer.nl/c-3345834/vacatures/



2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk initiatief en leuk dat je er bent gaan kijken! Niks voor jou om daar de boel te gaan managen :-)?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank Lien! Ik denk dat Mireille dat heel graag zelf blijft doen. :)

      Verwijderen