Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










zondag 8 mei 2016

Ik woon in Grave en jij?


Oeps. De Phone was stuk. Eigen schuld, had ik maar een hoesje moeten kopen. Of de Phone niet moeten laten donderen, natuurlijk. Het geld dat ik kwijt was (best een hoop) was nog niet het ergste. Ik moest m'n life line met de wereld missen! Ik weet het, dat is natuurlijk onzin. Ik kan best functioneren zonder de hele tijd op dat ding te loeren. Maar opeens niet meer kunnen bellen of iets gauw op te zoeken.. Dat is weer even wennen. Na precies uitgekiend te hebben wanneer ik 'm het kortst zou moeten missen, besloot ik het gewoon als een experiment te zien. Vier, vooruit, vijf uur zonder smartphone, dat moest ik toch kunnen.


Ik besloot jullie mee te nemen. Naar de markt. Waar de euro nog steeds een daalder waard is. Mooi he, deze aardbeien?



Deze bloesem vind ik zo mooi!


Welkom in Grave! U bent nu.... hier. :)


Dit ieniemieniestandbeeldje staat voor ons stadhuis. Jaja, Grave is een stad. Heul lang geleden hebben de Gravenaren het heel lang uitgehouden tegen Napoleon, meen ik. Als beloning heeft Grave stadsrechten gekregen en daar zijn de Gravenaren heel trots op. Vooral niet zeggen dus dat je naar het 'dorp' gaat, zoals ik ooit deed. Oeps.


Vlakbij mijn huis! Het stadscentrum van Grave is zo dichtbij dat ik er meestal naartoe loop. Dan zie ik dit, mooi he?


Ik maakte mijn 'mean bean' salade weer, echt een gerecht voor deze temperaturen.


Mijn kikkertje met haar roltong. Miss Anne is geen fan van de hitte, maar ja...


Een doorkijkje in ons centrum.


Ik blijf dit soort details geweldig vinden, mooi toch?


Een Wabi Sabi deur! Nee, dit is niet mijn achterdeur. Mooi van lelijkheid, zoiets? Authentiek zeker! En toen kon ik mijn Phone al weer ophalen. Experiment en missie geslaagd! Het lijkt me leuk om jullie stad/dorp/buurt te zien. Wie doet er mee?

Fijne week gewenst!
X

4 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee, ga ik eens over denken! Volgens mij vindt geen enkel bulldogje de hitte leuk. Het komt niet zo vaak voor..naar soms wil ik mn foon wel eens vijf uur aan een stuk niet checken, goed he?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel netjes! Ik heb het wel eens op zondag gedaan, van 12 tot 5 ofzo. Die middag duurt dan lang.. Heerlijk!

      Verwijderen
  2. Je hebt van de nood een deugd gemaakt! Ziet er pittoresk uit daar in Grave.
    Ja, offline zijn is niet altijd makkelijk. Gewoon ergens wachten is er niet meer bij. Altijd die phone bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vestingsstadje he? Die zijn allemaal zo schattig. En klopt, ik ben ook altijd wel even aan het kijken. Als ik bij de supermarkt in de rij sta en m'n Phone vergeten ben, dan baal ik..

      Verwijderen