Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










zaterdag 31 augustus 2013

Hoera, het is vandaag!




Gisteren kwam Zusje op bezoek. Ze kwam wat tuingereedschap ophalen (jeej, weer 7 items minder in Kaza Maria!), mooi moment om even bij te kletsen. Met muntthee op mijn Marokkaanse veranda. Het is heerlijk zitten daar, zo achter de blauwe regen. Zusje is degene die me destijds aanraadde de veranda deze aquakleur te geven. Lekker vrolijk! En gisteren had ze weer een goed idee, want zei ze, het zou ook leuk zijn om vlaggetjes op te hangen. Van die stoffen dingen met van die vrolijke kleuren. Lampje! Die had ik nog! Meteen naar boven gespurt, vlaggen uit de kast gevist en opgehangen. Leuk, he? Ik ben er helemaal blij mee. En dat moet gevierd worden. Vieren jullie mee dat het vandaag is? Gezellig!


Kennen jullie de Marktplaats-App al? Ik word er helemaal blij van. Je slingert 'm aan, maakt een foto met je foon, vult wat info in en huppekee, je boek/spel/ding staat op de site! Kind kan de was doen. En je kunt je advertentie ook nog doorsturen. Bijvoorbeeld naar Facebook. Superhandig! Zo had ik vanmorgen een contactadvertentie-achtige afspraak met de koper van mijn Katan-spel. Hij woont in Nijmegen en wilde het spel graag bij mij komen ophalen. Geen probleem, alleen moest ik vanmorgen toch met Anne in Nijmegen trainen, dus leek het me net zo handig om daar dan af te spreken. Meneer was de laatste persoon op aarde zonder mobiel, dus we hadden afgesproken dat hij een rode broek zou aantrekken. Ik zou te herkennen zijn aan la petite Francaise en de doos onder mijn arm. En het is gelukt! Allebei blij, even gezellig gekletst en weer een positieve ervaring rijker. Ik ben dus helemaal om, I like Marktplaats!


Beetje bij beetje, hoekje voor hoekje wordt de Kaza weer aangepakt en opgeruimd. Inmiddels ben ik al over de honderd! En dat binnen vijf weken. Kortom: het gaat nog steeds lekker. Ik ben wel tot de ontdekking gekomen dat ik echt genoeg memory en andere kaartjes heb. Echt, nix meer nodig. Hetzelfde geldt voor mijn schoenen. Laatst schreef ik toch zo trots dat de uitverkoop aan mij voorbijgegaan was? Nou... afgelopen week heb ik behoorlijk m'n best gedaan. Deze schoentjes kon ik niet laten staan. Ik heb ze net bij hun vriendjes gezet en ben tot de ontdekking gekomen dat ik nu echt geen plek heb voor nog meer schoenen. Dus of er gaan schoentjes weg of er komt echt niets meer bij! <Hamerslag door de Voorzitter, beslissing is genomen> Misschien toch maar de dingen gaan tellen die de Kaza binnenkomen. Leuk natuurlijk dat er aan het einde van de periode 365 dingen weg zijn gegaan, maar als er aan de andere kant nog steeds van alles het huis binnensluipt.. Das niet handig. Daarover later meer.

Wat er verder nog weg is gegaan? Een spiegel die de vorige bewoners (bijna tien jaar geleden) in de tuin hebben laten staan, want die weerspiegelde de bloemen zo mooi. Goed idee, alleen was de spiegellaag bijna helemaal weg. Weg ermee! Zusje heeft zich, naast het tuingereedschap van Pa, ook nog over een tas van mij ontfermd. Gebruikte ik al jaren niet meer. Ik heb weer een boekje verkocht via Bol.com, dat gaat na het weekend op de post. En verder ben ik weer ijverig aan het lezen, het ene boek na het andere gaat op de "Weg is weg"-stapel. Maar ook daar geldt dat ik de laatste tijd weer veel boeken heb aangeschaft. Kostten bijna niks, alleen was het niet de bedoeling... Maar goed dat de "Buy Nothing New Month" er bijna aankomt! Nu nog iets verzinnen voor mijn kringloopverslaving...

O ja, nog een vraagje: ik ben nog steeds op zoek naar een fijne en makkelijke compactcamera voor een redelijk prijsje die dan ook nog mooie foto's maakt. Wie heeft tips? Ik ben de Canon Powershot gewend, maar sta open voor andere opties. :) Dank alvast!

Heel fijn weekend allemaal!

1 opmerking:

  1. Helaas te laat om "vandaag" mee te vieren. maar het ziet er zeker gezellig uit.

    Marktplaats! ik ben er ook gek op hihi.
    en schoentjes zat haha. Ik zit de laatste paar dagen ook al te denken aan mijn schoenen. Er moeten er zeker een paar weg. Gewoon omdat ze op zijn (maar ze lopen zo lekker), maar ik geloof dat ik er nog meer uit mijn kast ga doen. Schoenen die ik echt niet meer draag. Hoe mooi ze ook nog zij ze moeten gewoon weg, want ze staan er toch alleen maar te staan. Wie weet doe ik dat van de week of volgende week nog wel.

    en camara mmmm ik ben gek op mijn olumpusje. Hij kan zelf onderwater en is stootbestendig (best handig voor mij ;-) ) misschien ook niets voor jou?

    BeantwoordenVerwijderen