Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










zaterdag 15 augustus 2015

Meer uit Minder


Groeten vanaf de bank! Gisteren was hier het ballonnenfestival en dat was erg gezellig. Ik ging met Zusje en de neefjes. Helaas werd een van de heren niet lekker, dus gingen ze vrij snel weer naar huis. Gelukkig waren de buurtjes er en heb ik met hen een heel genoeglijke avond gehad. En nu ben ik brak. Laat naar bed, drie verschillende soorten biertjes naar binnen geworpen, vroeg weer wakker.. Paracetamolletje tegen de watten in het hoofd, powernap van vijftien minuten achter de rug en verder doen we heel weinig. Nice!

Dank voor jullie reacties op mijn consumindermeerlog van vorige week. Leuk om te zien hoe iedereen daar toch verschillend mee omgaat. Een paar dagen later kwam ik een interessant artikel tegen over de voordelen van ‘simple living’ of consuminderen. Dat ging niet om lege kasten, maar over de mentale voordelen.

Ik zet ze voor jullie op een rijtje:

1.      Onder-reageren in plaats van overreageren. De tijd waarin we leven, is zo hectisch, we hebben vaak geen tijd meer om na te denken, we leven / reageren vaak op de automatische piloot. Als je bewuster en rustiger leeft, heb je meer tijd om op de juiste manier te reageren op bijvoorbeeld een verzoek.

2.      Voor je zelf zorgen. Als je niet achter iedere hype aanrent, heb je meer tijd om voor jezelf te zorgen. Mediteren, een keer een powernap, iets creatiefs doen, daar heb je zo meer tijd voor.

3.      Je bent gezonder. Doordat je minder stress ervaart, heb je minder last van bv migraine, een kou of een hoge bloeddruk.

4.      Je relaties / vriendschappen zijn beter. Als je iemand oprechte tijd en interesse biedt, heb je beter contact. Die mobiel dus aan de kant leggen!

5.      Hoop. Als je merkt dat je leven makkelijker is, je beter afgaat, dan krijg je meer hoop. Op een makkelijker leven.

6.      Vrijheid! Als je je niet afhankelijk opstelt van spullen, of als je je eigen koerst vaart en niet die van een ander, dan ervaar je een enorme vrijheid. Je hoeft alleen aan je eigen standaard te voldoen.

7.      Vriendelijkheid. Wanneer we minder nodig hebben om gelukkig te zijn en wanneer we beter weten waarvan we gelukkig worden en daar dus voor gaan, dan worden we een fijner persoon in de omgang.

Ik werd wel blij toen ik dit las. Want ondanks mijn 5+ nieuwe jurken (ik heb trouwens meteen wat kleding weggedaan, goed he? J), leef ik over het algemeen zo. Althans, ik doe mijn best. Ik houd mijn standaard aan en niet die van iemand anders. Meestal dan, he? Ik merk ook dat het me steeds beter afgaat om nee te zeggen. Ik neem tijd om na te denken over mijn wensen en hoe ik me voel bij een verzoek. Voelt het niet goed? Dan doe ik het meestal niet. Ben ik ergens niet blij mee? Geef ik het ook aan. Misschien niet direct, maar dat hoeft ook niet altijd. Maar goed, hier heb ik het wel een andere keer over. I love simple living! En dat mag best in een leuke jurk. J Voor het volledige artikel: http://bemorewithless.com/invisible/

Fijn weekend allen! X

1 opmerking:

  1. Volledig mee akkoord ! Vooral dat puntje van die mobiel wat meer opzij te leggen en de mensen rond je échte tijd en aandacht geven. Veel denken dat met een "vind ik leuk"-klikje op FB, ze genoeg doen om een vriendschap levende te houden...
    Alleen wat de vrijheid van spulletjes betreft, zo ver ben ik nog niet... Ben en blijf de verzamelaar-sukkel, die niet zonder "haar" spulletjes kan.. En dat gaat dan niet over kleren of trends volgen in winkels (de koers van anderen, zoals je schrijft), maar ik moet nu eenmaal oude dingetjes in kringlopen redden... Ach, recyclage is toch ook nuttig hé ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen