Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










maandag 30 december 2013

Less is more enzo


Zeg... Dit blog ging toch over declutteren en minimalisme enzo? Ja.... Hoewel het allemaal even op een laag pitje heeft gestaan. De Buy Nothing New Month was een eitje, die heb ik fluitend met twee vingers in m'n neus gedaan. November sukkelde ook zo'n beetje voort en in december... Ja, toen ging ik los. Zo'n beetje alles wat ik al heul lang wilde hebben, heb ik gekocht. En dat voelde goed!

Okay, het waren bijna allemaal geen impulsaankopen, maar ik heb de economie goed ondersteund. Tuinstoelen (jaja, in december! :)), zwarte broeken (einduluk!), een horloge en een ex libris stempel. Na zo'n tijd niets of weinig kopen, was dit heerlijk. Ik realiseer me dat ik bevoorrecht ben, ik hoef niet ieder dubbeltje om te draaien. Ik weet hoe dat is, we hadden het niet breed toen ik opgroeide. Mijn vader is door ziekte lange tijd werkloos geweest, en hoewel mijn ouders hun best deden mijn zusje en mij daar niet mee te belasten, merkten we dat toch. Het is niet leuk om gepest te worden omdat je niet de juiste kleren aanhebt. Tijdens mijn studententijd had ik ook weinig geld, maar dat was gewoon, dat was bij iedereen zo. Ik werkte bijna de hele zomervakantie om het boeken- en collegegeld bij elkaar te verdienen. Nix ergs aan. Na mijn studie kreeg ik een relatie met iemand die geld uitgeven wel erg leuk vond. Of eigenlijk heel gewoon vond. Er waren maanden bij dat we geen idee hadden wat we met ons geld zouden doen en dus maar van alles kochten. Sparen? Dat kwam geen moment bij ons op. Toen we uit elkaar gingen, heeft het een behoorlijke tijd geduurd voordat ik mezelf weer gevonden had. Maar ik ben er weer!

En ja, het opruimen... Ik heb m'n best gedaan om iedere dag tien minuten op te ruimen, desondanks lagen er plotseling toch overal weer troepjes. Van die dingen waarvan je denkt, ach, dat doe ik morgen/overmorgen/volgende week wel. Niet, dus. Dus! Ik ben weer aan de slag gegaan. In de Flylady-stijl, iedere dag wordt er weer een kwartier opgeruimd. Na de eerste dag merkte ik al weer verschil, heerlijk, zo'n opgeruimd huis. Less is definitely more! Daar gaan we dus vrolijk mee verder. O ja, mijn Weg is Weg project? Zit nu op 332!

Fijne jaarwisseling allemaal! Iemand nog goede voornemens? :)

3 opmerkingen:

  1. Mooi verhaal. Altijd geweten dat het goed zou komen met je.
    Goede voornemens? Zeker niet minder genieten en misschien toch eindelijk eens een paar kilo's gaan afvallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi weer meis, je plaatje ook, weer zooooooo prachtig!!!!
    Alle geluk voor 2014!!!! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooo ja gewoon 15 minuten opruimen :D Daar begin ik volgend jaar wel mee oke ;-) Wel goed dat je het weer opgepakt hebt.

    Mooi om hier te lezen van vroeger. Het is toch iets wat je gevormd heeft en ik kan je zeggen. Jij bent er alleen maar sterker en mooier door geworden en dat is dan ook nog eens mijn vriendin :D
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen