Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










zondag 18 mei 2014

Veertig enzo by Mirjam Down Under








Goed, gisteren werd ik dus veertig. En ja, ik weet het: age is nothing but a number en je bent zo oud als je je voelt enzo, maar toch. Ik heb daar toch ideeën en gevoelens bij, ik kan er niets aan doen. Geen zorgen, ik zit niet in een midlife crisis, sterker nog, ik geloof dat ik me nog niet zo goed in m'n vel en op m'n plek heb gevoeld als nu. Groot voordeel van ouder worden! En er zijn zoveel mensen die deze leeftijd niet eens halen... Waar hebben we het dan over.

Om het heugelijke feit te vieren, ging ik gisteren met Miss B naar Amsterdam! Ik wilde al een tijd naar het Rijksmuseum, dit was natuurlijk de perfecte gelegenheid. Ook nog even een hap doen bij Dophert, een veganistisch restaurant, ook fijn. Hebben we hier niet hè, in de provincie? En ondertussen de sfeer van Amsterdam opsnuiven, altijd leuk. Het museum is mooi, prachtig verbouwd. Alleen had ik toch een beetje het gevoel in de Efteling te lopen. Het is een nieuw museum en ze hebben heel hard hun best gedaan (tien jaar lang, ha!) om het helemaal op te kalefateren in de oude stijl. Tja... Het is ook hartstikke onoverzichtelijk, we waren continu de weg kwijt. De derde verdieping was te bereiken via de tweede. Althans, een deel. Het andere deel zat wel gewoon op de derde. Hu? 

Maar goed! De kunst was mooi, ik heb prachtige werken gezien. Aanrader: een werk van Marie Jeannette de Lange door Jan Toorop. Een foto daarvan is te vinden op mijn Instagram @mirjamdownunder. Ertegenover hing ook een prachtig schilderij, ben alleen vergeten een foto te maken van het bordje ernaast. Door wie het gemaakt is, geen idee, vergeten. Zowiezo raakt mijn hoofd gauw vol in een museum, zoveel indrukken!. Ook hing er een prachtig Mondriaanjurkje, had mij vast prachtig gestaan. Maar ja. En natuurlijk heb ik een #selfie gedaan bij de Nachtwacht! Wat Obama kan, kan ik ook! En vooraan staan? Dat doen we natuurlijk Russian style! Gewoon naar voren lopen, bij de groep gaan staan en beetje bij beetje invoegen. Totdat je in het midden vooraan staat. Dan neem je je tijd om de perfecte selfie (nou ja....) te maken. Done! Ja hallo, ik heb ook betaald voor m'n entreekaartje, hoor!!


Nadat we bij het Rijks uitgekoekeloerd waren, zijn we langzaam teruggelopen naar het Centraal Station. Kwamen we toch langs een Minishop.... Wow! Daar moest natuurlijk ook even geloerd worden. En de allernieuwste editie moest uitgeprobeerd worden. Al zeg ik het zelf, hij stond me fantastisch. :)

Thuis aangekomen stond de visite al bijna op de stoep. Leve de Whatsapp: hallo, het wordt wat later! Wel handig dat de aansluitingen zo ver uit elkaar zitten, zo mis je het volgende treintje maar zelden. Top, NS! Ach, op zo'n relaxte dag kon ik me echt niet druk maken. En ik ben echt verwend! Van m'n Din Zonder Blog heb ik m'n lievelingsboek gekregen. Had ik dus al, maar ze kent m'n smaak dus goed. :) Ben nu internet aan het afstruinen voor een mooi alternatief, ik sta open voor suggesties. Van Miss Onny een handgemaakte creatie, prachtig! Zal vast gauw voorbijkomen hiero. En van Zusje nog een boek met tips om.... een boek te schrijven. Gaat vast goed komen zo. Ik geniet vandaag nog na (met aardbeiengebak :)) en wens jullie allen een hele fijne en zonnig zondag! X




2 opmerkingen:

  1. Leuk dat je jezelf hebt getrakteerd op een dagje Amsterdam. Ja, 40.... tis wat he? 30 vond ik persoonlijker een stuk fijner klinken, haha.
    En wat betreft je vraag: ja, de kippendames zitten nog even gescheiden van elkaar, ze moeten eerst een paar dagen aan elkaar geur wennen anders wordt het oorlog in het kippenhok, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je maakte er in elk geval een hele fijne dag, en ik heb lekker meegenoten net :-)

    BeantwoordenVerwijderen