Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










dinsdag 5 mei 2015

Mirjam las in april

Ben ik weer! Alles goed met iedereen? Hebben jullie ook een lang weekend? Heerlijk!

Ook in april las ik weer heel wat boeken. Ook dat vind ik nog steeds een heerlijkheid, om me te verliezen in een andere wereld, andermans hoofd en soms een andere tijd. Als dan alles samenvalt, een mooie schrijfstijl, een interessant onderwerp, dan ben ik blij! Goed, hier komt april:

  1. The Catswold Portal - Shirley Rousseau Murphy. http://www.amazon.com/Catswold-Portal-Shirley-Rousseau-Murphy/dp/0060765402 Met dit boek vermaakte ik me in het vliegtuig naar Minsk. Miss Rousseau's boeken gaan allemaal over katten, je merkt goed hoeveel ze van katten houdt en hoe goed ze ze kent.
  2. Erik of het klein insectenboek - Godfried Bomans. http://nl.wikipedia.org/wiki/Erik_of_het_klein_insectenboek_(boek) Tot mijn schande moet ik bekennen dat Erik nog nooit gelezen had. Ik kan me wel herinneren dat er ooit een serie op tv was van dit boek, maar die mensen in dierenpakken.... Vreemd. Nu lag het boekje in 'mijn' Little Free Library en vond ik het geweldig! Misschien waren de voorwoorden, redes en ten geleides van Dhr. Bomans nog wel het geweldigst... :)
  3. De Uitvinding van Hugo Cabret - Brian Selznick http://www.lezenisleuk.nl/boeken/recensies/voortgezet-onderwijs/532-de-uitvinding-van-hugo-cabret Dit boek stond al jaren in mijn kast, ooit kocht ik het op een beurs en op de een of andere manier trok het me maar niet. Onterecht! Het boek wordt verteld met woorden en met tekeningen. Prachtig. En meer zeg ik niet, jullie mogen het zelf ontdekken.
  4. Altijd genoeg, het consuminderalfabet van Marieke Henselmans. Marieke Henselmans en haar man schreven meerdere boeken over consuminderen, lang voordat het hip was. Altijd fijn, tips om te consuminderen en te besparen. Inmiddels is het wel enigszins gedateerd, het is namelijk nog in het guldentijdperk geschreven.
  5. Jannie's vrolijke zwemclub - Annie de Man. Een van mijn favoriete jeugdboeken! Inmiddels behoor ik niet helemaal tot de doelgroep, in het boek staat dat het voor meisjes tot tien jaar is.. Val ik net buiten. ;) http://www.oudejeugdboeken.nl/meisjes/deman.html
  6. Mirjam als plaatsvervangster - Danielle Fergonet. Dit boek kon ik natuurlijk niet laten liggen op de beurs! Mirjam zit op kaft ook nog eens op een geweldige vintage scooter, zo leuk!
  7. De Zevensprong - Tonke Dragt. http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Zevensprong_(boek) April was een maand vol historie. In mijn jeugd heb ik het boek niet gelezen, maar de tvserie kan ik me wel vaag (is al even geleden, he?) herinneren. Leuk, zo'n trip down memory lane.
  8. De Grote Zaal - Jacoba van Velde. http://nl.wikipedia.org/wiki/Jacoba_van_Velde Jacoba van Velde schreef haar verhaal in de jaren vijftig, maar het onderwerp en haar manier van schrijven zijn zo van nu.. Zo mooi! Aanrader, echt.
  9. Een kleine moeite - Anja Meulenbelt http://www.bol.com/nl/p/een-kleine-moeite/1001004000009966/ Anja Meulenbelt vertelt over het leven van haar moeder en hun relatie, die niet altijd even makkelijk was.
  10. The Facts behind the Helsinki Roccamatios - Yann Martel http://en.wikipedia.org/wiki/The_Facts_Behind_the_Helsinki_Roccamatios Meestal ben ik niet zo dol op verhalenbundels. Zit je net goed in een verhaal, is het alweer afgesloten. Kun je je weer in een ander verhaal, in andere hoofdpersonen. Maar misschien heeft Yann Martel er wel voor gezorgd dat dit verandert. :) Vooral het eerste verhaal is prachtig!
  11. Stoner - John Williams http://www.lebowskipublishers.nl/boek/Stoner-T2816.html De hype van even geleden. Meestal ben ik niet zo van de hypes, ik hoef niet zo nodig samen met heel Holland hetzelfde boek te lezen. Ik ben wel blij dat ik het nu alsnog gelezen heb, want ik vond het heel erg mooi. Niet eens zozeer door het onderwerp, maar wel door de manier van schrijven. Hu? Tja, beter kan ik het niet beschrijven. Op Instagram merkte ik dat het Love or Hate is, of je houdt van dit boek of je vindt het verschrikkelijk. Ik zit dus in het eerste kamp. :)
Dit was april weer! April speelde dus veel in mijn verleden af, mei zal zich voornamelijk in het buitenland afspelen. Waarover later meer. Groetjes!

1 opmerking:

  1. Ik vond stoner een beetje tegenvallen qua verhaal. Maar dat heb ik vaker bij boeken die zo gehypt worden, dan verwacht ik er misschien teveel van of zo? Wat ik een absolute aanrader vind is Kom hier dat ik u kus, het zit nu nog in mijn hoofd!!

    BeantwoordenVerwijderen