Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










vrijdag 22 augustus 2014

Kaza Tom & Jerry by Miss Down Under

U kent Tom & Jerry nog wel, toch? Naar het schijnt heeft Jerry Tom verlaten en heeft hij zijn tentstokjes ergens anders opgezet.

Van de week werden de Graafsche dames wakkergetrippeld. Vogels op het plak dak? Nee. Een bijzonder lichtvoetige inbreker? Ook niet. Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh, een muis! Anne was bijzonder onder de indruk van de lenigheid van het Vrouwtje, ze zat zomaar opeens op het aanrecht. Natuurlijk is Jerry veel banger voor het Vrouwtje dan andersom, ze is tenslotte zo'n 200 keer groter. Maar toch.

Na met de Verdelgingsdienst (aka De Buuf) de verschillende opties doorgesproken te hebben, is hier een een muizenval met pindakaas met stukjes geplaatst. "Maar Miss Down Under, U bent toch altijd zo diervriendelijk aangelegd?" "Ik weet het, maar ze is ook Miss Down Under vriendelijk en na meerdere verstoorde nachten is ze er klaar mee." Niet dat Jerry onder de indruk is. Meneer is hier nu al drie nachten zalig aan mijn vloer aan het knagen. "Pindakaas? Nee, dank U. Daarvoor kom ik mijn zelfgecreëerde kaza niet uit. Misschien een fijn Frans kaasje?"

Of Anne niet kan optreden tegen Jerry? Helaas, Mme leent zich daar niet voor, ze knort vrolijk verder als hij weer aan de gang is. Kortom: Miss Down Under loopt rond met luciferstokjes tussen de ogen en beraadt zichop verdere stappen. Misschien toch een Tom in huis halen? Anne denkt er nog even over na.


1 opmerking:

  1. Volgens mij bestaan er ook diervriendelijke muizenvallen? En dan ergens in het veld, ver vandaan, vrij laten, haha! Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen