Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










vrijdag 29 augustus 2014

Van alles en nog weer wat.

Afgelopen week was behoorlijk enerverend. Meneer Muis besloot dat hij niet genoeg ruimte had achter de ene kast en zette vrolijk nog twee tenten op. Overal lagen poepjes en continu hoorde ik geritsel, getrippel en geknaag. Volgens de Buuf zijn ze meestal met z'n tweetjes en volgens iemand anders hebben ze kleintjes als er zaagsel ligt. Wat er bij mij natuurlijk lag. Argh! En dacht je nou dat ze aan de pindakaas gingen? Neen. Kortom: grof geschut ingezet. Alles op en top schoongemaakt, op de vliering gif gezet aangezien Miss Anne daar niet bij kan. En in twee kasten muisvriendelijke vallen. Dat zijn geweldige dingen, zonder gevaar voor eigen vingers kun je er heel makkelijk iets lekkers indoen en ze hebben een doorzichtige deksel. Kiekeboe! Zodra Muis zich heeft laten verleiden door jouw lekkere hapje, moet je ze op kilometers van je huis weer uitzetten. Voor dat klusje had ik de Buuf gecharterd. :) Maar tot nu toe heeft er nog niemand zich gemeld voor herallocatie.

Gisteren kwamen er twee heren om zich over mijn ketel en aanverwante leidingen te ontfermen. Heel fijn, want als het goed is, loopt de druk van de ketel nu niet meer zo snel terug. Afkloppen.... Ik kon de heren natuurlijk niet in een vieze keuken ontvangen. En alles moest toch leeg, dus huppekee, overal maar weer een lapje overheen gehaald. De troep Mijn keukenspullen stonden op mijn slaapkamer, best bijzonder om tussen de popcornmaker en de grillpan te slapen. De leidingen werden achter de keuken gelegd, daarom moesten de koelkast en de vaatwasser van de muur afgehaald worden. U raadt het al? Ik ben echt geen dochter van m'n moeder, het is weer gebleken. Gelukkig bloosden noch blikten de heren, dit zagen ze wel vaker. Doekje eroverheen, de komende jaren is het weer fris! Overigens vonden we nog meer muizenpoepjes, deze keer achter de koelkast. Net naast een vrij fors gat naar de kruipruimte... Dat hebben de heren dichtgekit, mooi! En dan kan ik deze klus met een ferme streep afvinken van mijn to do lijst, zo fijn!

Beetje bij beetje gaat hier nog steeds van alles weg. Via de groep "100 dingen minder" op Facebook kwam ik bij de D'ruitdaging van Yourganize terecht. Als je je aanmeldt, krijg je in de maand oktober iedere dag tips om je huis weer wat opgeruimder te krijgen. Handig, zo'n schop onder de bips! En prettig om je huis door de ogen van een ander te zien. Zo had ik een tijdje terug al min of meer besloten het bankje weg te doen dat voor mijn huis stond. Ik zat er nooit op, de kwaliteit was ook niet je dat en het moest hoognodig geschilderd worden. Dat ga ik zelf niet doen, dus moet de schilder die binnenkort hopelijk eindelijk een keer terugmailt (zucht) dat doen en dan mag ik daar uiteraard voor dokken. Ik snap natuurlijk dat de schilder ook graag een boterham verdient. :) Weg ermee! Briefje erop: "Ik mag weg. Gratis & voor nix." En na twee dagen wastie foetsie! Jippieajee! M'n salontafel wil ik ook nog steeds wegdoen, fijn dat het volgende week weer mooi weer wordt. Want dit smaakt natuurlijk naar meer. :)

De volgende keer laat ik weer zien wat ik gekokkereld heb, het is officieel: ik heb er een verslaving bij. :) Voor nu wens ik jullie allen een heel fijn weekend. Geniet ervan! X

1 opmerking:

  1. Haha, zo herkenbaar. Ik ben ook geen dochter van mijn moeder op het gebied van poetsen. Bij mij moet je ook geen koelkast verplaatsen....:) Succes met opruimen en met de muizen!!

    BeantwoordenVerwijderen