Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










zondag 5 april 2015

Mirjam las in maart

Hallo allemaal! Lekker aan het genieten van een lang Paasweekend? Wat een weer, he? Zalig! Anne en ik zijn vanmorgen naar onze favoriete hangout geweest: Herperduin. Genieten. En daarna met een grote bak thee op de bank, lezen maar! Dit las ik afgelopen maand:

  1. Familiekwesties - Rohinton Mistry. Ik vond dit boek in een soort Little Free Library in een hotel in Brugge. Een lucky find, want ik vond het erg mooi! De auteur beschrijft de familie, hun historie en de Indiase cultuur heel erg knap. Beetje bij beetje wordt duidelijk wat er allemaal gebeurd is binnen deze familie en zeker weten dat je wil weten hoe het afloopt... http://www.zoekeenboek.nl/boek/rohinton-mistry/familiekwesties/i/1001004001650448/
  2. Vlinderhuid - Sergey Koeznetsov. Tja, tepelklemmen en blauwe plekken zijn mijn ding gewoon niet. En dan ook nog een seriemoordenaar.. Nee, dank U. Boek staat nu op Marktplaats. ;)http://www.boekerij.nl/nl/p4c6e861eb9b5c/11827/vlinderhuid.html
  3. Levenslessen - Morrie Schwartz Als je "Mijn dinsdagen met Morrie" hebt gelezen, dan wil je dit boek ook lezen. Morrie Schwartz leed aan ALS, een ziekte die we dankzij de Ice Bucket Challenge wel kennen. Morrie ging er op een manier mee om die alleen maar tot grote bewondering kan leiden. http://www.zelfzorg.be/node/47
  4. Lunch in Parijs - Elizabeth Bard. Een paar jaar geleden las ik dit boek voor het eerst. De recepten sloeg ik over, geen interesse. Maar nu heb ik ze toch doorgenomen en ze zien er super uit. Sterker nog, heerlijk! De mashed potato met knolselderij is goddelijk! En dat voor iemand die een maand geleden nog nooit een stamppot gemaakt had.. Ik bedoel maar. http://www.moetjelezen.com/2010/05/lunch-in-parijs-elizabeth-bard.html
  5. Het verstoorde leven - Etty Hillesum. Mijn hart sloeg een slag over toen ik dit boek in de kringloop zag. Zulke goede verhalen had ik hierover gehoord, dit MOEST mee. En meteen gelezen, alles aan de kant. Etty was een bijzondere dame, met open vizier en een groot hart is zij, heel bewust naar het concentratiekamp gegaan, waar zij en haar familie overleden. Dat gezegd hebbende, haar schrijfstijl sprak me niet aan. Sorry Etty. http://nl.wikipedia.org/wiki/Etty_Hillesum
  6. Weg met de Warboel - Karen Kingston. Miss Kingston schijnt een van de grondleggers van het declutteren te zijn, met name door haar aanpak: feng shui. Met interesse, soms verbijstering en soms een grote grijns heb ik het boek gelezen. Soms kon ik me in haar redeneringen vinden, soms vond ik het grote kul en soms snapte ik oprecht niet wat ze bedoelde. Maar overall vond ik het wel interessant, ik ga me toch maar eens wat meer verdiepen in het hele feng shui gebeuren. http://www.stofzuigerzen.nl/huishouden/nieuw-jaar-nieuwe-kansen-weg-met-de-warboel.html
  7. A Princess Remembers - Gayatri Devi. Een prachtig boek om te zien, met sepiakleurige foto's van het dagelijks leven van maharaja's en maharani's. Nou vind ik biografieën meestal wat saai en deze is daar geen uitzondering op, maar de foto's maken een hoop goed. :) http://nl.wikipedia.org/wiki/Gayatri_Devi
  8. PS Ik hou van je - Cecelia Ahern. In het kader van de zoveelste opruimronde las ik dit boek weer. Leuk, maar niet leuk genoeg om te blijven. Mis Ahern woont nu in de Little Free Library. :) http://www.bol.com/nl/p/ps-ik-hou-van-je/1001004005059896/
  9. The Lilac Bus - Maeve Binchy. Dit boekje kocht ik tijdens mijn stage in Dublin, in 1996, als ik me niet vergis. Ierland was geweldig, de Iederen zo warm en hartelijk! Maeve Binchy's boeken zijn heerlijk, alsof je de brieven van een oude vriendin opnieuw leest. https://www.kirkusreviews.com/book-reviews/maeve-binchy/the-lilac-bus/
Fijne Paas nog allemaal, geniet ervan! X

4 opmerkingen:

  1. Bedankt voor de tip! Ik ben nu bezig in Kom hier dat ik u kus. Erg mooi! Ik kan er niet mee stoppen en ben nog niet op de helft!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet die Little Free Library zijn! ;-) Dank je wel voor de leestips, ik heb ze opgeslagen x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo zeg jij bent flink aan het lezen geweest!
    Meave is leuk ja en Lunch in Paris ga ik ook maar eens lezen. Ik ben wel toe aan nieuwe recepten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel verschillende titels!
    In mijn eerste opruimronde heb ik mijn boeken van Maeve Binchy weggedaan, daar heb ik nu vreselijk spijt van. Waarvoor? denk ik nu, voor een halve meter boekenplank?
    Om mezelf te troosten overweeg ik om haar boeken opnieuw te kopen, al was het alleen maar vanwege de aantrekkelijke kaften :-)

    BeantwoordenVerwijderen