Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










vrijdag 23 oktober 2015

Memory Lane

Vorige week werd me op Facebook gevraagd om zeven dagen lang een track uit mijn jeugd te delen. Dat wilde ik wel. Het was de bedoeling om dan ook iemand anders uit te nodigen dit te doen. En dat werd me toch leuk! Echt een feest der herkenning. Ik dacht dat jullie het ook wel leuk zouden vinden om een 'flavour' van mijn jeugd te krijgen, hier komt dus mijn top zeven! Volledig willekeurig enzo:

Dennie Christian, Guust Flater & De Marsupilami - Wij zijn twee vrienden.
https://www.youtube.com/watch?v=FMbFsuZXkKQ&feature=player_embedded
Te erg, ik weet het.. Maar goed, dit is mijn fun list, niet mijn elevator pitch. ;) En geef toe, hier word je toch blij van? :)

De man die me liet horen wat echt goede muziek is! Prince - 1999.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=1Lmq6RDn5O8
Op Facebook deelde ik Purple Rain, het nummer waar het voor mij allemaal mee begon. Maar omdat ik dat nummer hier een tijdje terug al deelde, is hierbij Cream!

Aangezien je eerste gekochte singeltje een big deal schijnt te zijn, dit is die van mij: Miss Jackson met What have you done for me lately.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=r9uizdKZAGE#t=0
Those moves! Dit nummer heb ik zo vaak gedraaid... En hard! Vonden de buren heel fijn. :)

George Michael - I want your sex. O George....
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=r3AP26ywQsQ#t=0

En dan het ultieme nostalgieliedje: Van Halen - Jump. Veertien, voor het eerst naar de disco, wat voelde ik me volwassen. Those were the days!
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=SwYN7mTi6HM#t=0

En omdat fout best lekker kan zijn: Vader Abraham met z'n Smurfen.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=gnYggJwvALo#t=0
Geen commentaar verder.

En dan mijn laatste: Under the Bridge van de Peppers
https://youtu.be/lwlogyj7nFE?t=21
In 1993 ging ik met onze klas voor het eerst naar Rusland. Een memorabele trip... Ik kan me de kakkerlakken in het hotel in Moskou nog goed voor de geest halen. De locatie in Kirov was weliswaar kakkerlakkenvrij, maar er was niets te doen. We zaten in de middle of nowhere in Rusland. 's Ochtends hadden we Russische les, maar 's middags en 's avonds waren we op onszelf aangewezen. Dat betekende dus wodka drinken bij het kampvuur en liedjes zingen. Dit nummer dus!

Ik realiseer me nu dat ik Madonna vergeten ben, slecht! Gauw er nog bij.
https://www.youtube.com/watch?v=zHW5RVvg2v4&feature=player_embedded#t=0

Wat was het leuk om dit te delen! Opeens kwamen de Pet Shop Boys weer voorbij, Whitney Houston in haar goede jaren, Meatloaf (wie is daar niet mee opgegroeid??), ABC, Falco... Heerlijk, ik zat zo weer op m'n zolderkamertje bandjes op te nemen. Over jeugdsentiment gesproken. Wie wil er zijn of haar jeugdliefdes delen? Lijkt me leuk!

O ja, ik wilde de filmpjes meteen in beeld laten verschijnen. Geen idee hoe dat moet... Vandaar de links. Mocht iemand het weten en tijd hebben om het uit te leggen, graag! X

4 opmerkingen:

  1. Je nieuwe header is gelukt zo te zien. Mooie blognaam en heerlijke muziekkuze, kan wel zien dat we uit dezelfde periode komen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! De periode waarin je je voor muziek begint te interesseren, blijft speciaal, vind ik. Zo leuk om dit te delen met liefhebbers uit ongeveer dezelfde periode. Echt een feest der herkenning!

      Verwijderen
  2. Whahaha een paar heerlijke nummers zie ik, maar ook een paar waar ik vraagtekens bij zet hihi...vader abraham en die eerste hihi.
    Prince heb ik life gezien op een concert in Maastricht met mijn zwangere buik. Oh purple rain, purple rain...
    Sadé mijn favoriet toen ik een jaar of 17/18 was, ik zong het heerlijk mee als ik onder de douche stond (je moet weten ik ben opgegroeid in een groot herenhuis en had een douchecabine in mijn zitkamer, voorheen ouderlijke slaapkamer) en de elpee draaide op mijn platenspeler.
    Boney M was mijn eerste single...welke weet ik niet meer, ik was ziek geloof ik...de bof oh wat een sof had mijn vader erop geschreven dat weet ik wel nog.
    Shaggy doet me denken aan mijn vriend uit Jamaica en mijn tijd in Miami begin 2000.
    Creedence Clearwater Revival, Santana en Motown classics ben ik mee opgegroeid...effe geen bijzondere nummers. Verder hou ik van dansbare muziek, lekker uit mijn bol gaan. Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja er zitten erge bij, he? Maar dat vind ik ook wel leuk. Het doet me echt aan m'n jeugd denken, het zijn fijne herinneringen. Mijn zusje deelt nu ook haar favoriete jeugdnummers, dat is ook zo leuk om te zien.
      Bedankt voor jouw muziekherinneringen, ook al zo leuk! Wat gaaf, naar Prince... Hij blijft voor mij echt een van de topartiesten. En ja, boney M...... Heerlijk! :)

      Verwijderen