Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










vrijdag 19 augustus 2016

Wanderlust, of op bezoek bij de buren

De schoonheid van imperfectie

Op tournee

Was ik laatst toch zomaar in het buitenland. Nou is dat hier, een kleine dertig kilometer van de grens, niet zo moeilijk. Maar toch. Ik kreeg de tip om daar eens te gaan kijken naar biologische producten. Huishoudelijke producten, etenswaar, dat soort spul. Dat is daar namelijk veel 'billiger' dan hier. En aangezien ik mijn kooplust ergens op moet botvieren... Op naar Kranenburg dus!

Ýou've got mail! of: Sie haben Post!

Einkaufen machen

Het is dat de verkeersborden opeens een andere kleur hadden, maar anders had ik waarschijnlijk niet eens gemerkt dat ik in het buitenland was. Ik was natuurlijk niet de enige kaaskop die koopjes wilde scoren. Gezellig joh! Toch bijzonder om je eigen taal de hele tijd om je heen te horen terwijl je toch echt over de grens bent. Zelfs in de winkels praatten de landgenoten gewoon Hollandisch. Tegen het Duitse personeel dus. :)
Prachtig stilleven, toch?

De gelukkige huisvrouw

De oosterbuurtjes waren vast heel blij met me, de buit paste nog maar net in de auto. Het klopt wel dat alles, althans veel, een stuk goedkoper is dan in Nederland. Ik heb een flinke voorraad aangelegd van spullen die lang goed blijven als muesli, vaatwastabletten en groentebouillon. Ook thee heb ik nu wel tot 2020, dus als iemand een bakkie wil komen doen? :) Helaas had ik de voorraad koekjes en wijn niet goed ingeschat, die is nu alweer op! Tss.. De volgende keer toch maar een sterke man en aanhangwagen meenemen. Lekker rolbevestigend!
Mijn eerste urbex-foto!

Sight-seeing

Omdat ik er toch was, besloot ik het stadje even in te lopen. Altijd leuk, om weer iets nieuws te ontdekken. Het was erg rustig, ik was er net met de middagsluiting. Niet erg, ik vind het altijd wel fijn om in m'n eentje rond te slenteren. Kwam ik toch bij een kerk uit die verbouwd werd! Zo gaaf, daar had ik heel graag rond willen kijken. Nu heb ik alleen even in de hal gekeken, verder durfde ik niet. Dat urbexen, stiekem foto's maken van verlaten gebouwen, dat lijkt me geweldig. Op de 'to do' lijst!
The lonesome bench

When in Rome...

Gelukkig word ik van eenzame, verwaarloosde bankjes ook nog steeds heel blij. Wat een prachtige kleur he? Op de weg terug wipte ik nog even bij de bakker aan. Voor een Kaiserbrotchen met Kase und Gemuse, heerlijk! Duitser dan dat kan niet, toch? Als vegetariër dan he?

Wanderlust





3 opmerkingen:

  1. Wij gaan ook regelmatig de grens over om inkoopjes te doen of te tanken, is maar 5 kilometer vanaf hier! En ja, met name de DM is erg BILLIG! Je hoort dan ook alleen maar Nederlands om je heen. Duitse boordjes, mmm, daar kunnen wij Hollanders niet aan tippen! Heb alleen nog steeds geen kringloop ontdekt bij onze Oosterburen. Ik heb gehoord dat het in Duitsland een onbekend iets is? Proef ik hier een 'gat in de markt'? Lien met de keet naar Duitsland!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lien on Tour! Ik zie het al helemaal voor me! Huppekee, keet achter de auto en gaan! Ik heb Mr. Google even geraadpleegd en idd, het schijnt een onbekend fenomeen te zijn. Kan eigenlijk niet, he? Moeten we toch maar eens aan zendingswerk gaan doen daar.. :)

      Verwijderen
  2. Pieta Janssen van Elst9 september 2016 om 09:36

    Jaren geleden was er in Pfalzdorf bij Goch een Trödlerhalle die inmiddels ter ziele is helaas want ik heb er een geweldig mooi jaren 20 servies gekocht met dekschalen enz. Het fenomeen kringloop bestaat daar wel maar je moet even zoeken en googlen mss!

    BeantwoordenVerwijderen