Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










maandag 10 oktober 2016

Over keelontsteking, spuiten en antibiotica

"Je laat je niet afschepen, he?", appte Ogma-collega en mede-koortshoofd naar me. Twee dagen daarvoor had ik al een keer naar de huisarts gebeld en vertelde de assistente me, na samen de checklist doorgenomen te hebben, dat het allemaal wel meeviel en dat ik het maar even moest aankijken. Keelpijn was inderdaad pijnlijk, maar er was helaas niet veel aan te doen. Het devies was: rustig aandoen, veel drinken en zuurtjes tot me nemen.

Rust

Tja. Vooruit dan maar. Braaf slingerde ik Netflix maar weer eens aan, deed wat dutjes en at zoveel drop en ijs tot ik er genoeg van had. De keelpijn werd alleen niet minder en de verhoging ook niet. Best leuk, dat advies, alleen jammer dat het niet echt opschoot. Eten ging inmiddels helemaal niet meer, zelfs brood in soep gedoopt kreeg ik maar met moeite weg. Laat staan paracetamol, en das niet handig.

Abces

De huisarts toch maar weer gebeld en deze keer mocht ik wel komen. "Ik zie het al, je hebt een keelontsteking. En een abces. Ik stuur je naar de KNO-arts.", aldus mijn huisarts. Wow, dat ging snel, van 'nog even aankijken' naar 'ik stuur je naar het ziekenhuis'. "Umm, wanneer dan?", vroeg ik redelijk beduusd. "Nu. Het kan zijn dat ze het abces in ziekenhuis leeg willen halen. Als dat spontaan knapt, ben je nog niet jarig." Dat klonk me nou niet echt aanlokkelijk in de oren, maar goed. Geen keus dus.

KNO

Bij het ziekenhuis werd ik met open armen ontvangen. En spuit. ;) De huisarts had me nog geprobeerd gerust te stellen door te zeggen dat de KNO-arts in 90% van de gevallen alleen antibiotica gaf. Zal best, maar ik zat dus in de 10%. Het viel me mee, die spuit in m'n keel. Bij de tandarts doet het tenslotte ook zeer.

Apotheek

Even later stond ik zonder abces en met halve apotheek weer buiten. Antibiotica tegen de keelontsteking, paracetamol tegen de koorts en mocht de paracetamol niet helpen, nog een andere pijnstiller. Of ik last van m'n maag had. "Nee, hoezo?" "Als je die andere medicijnen gaat slikken, dan kun je het beste maagwandbeschermers erbij slikken." Fantastisch.

Bijwerkingen

Ik ben oprecht blij hoor, dat antibiotica bestaat. Alleen die bijwerkingen... Ik was er al voor gewaarschuwd toen ik m'n medicamenten kreeg overhandigd. En dan zijn tien dagen best lang. Maar goed, die zijn inmiddels ook weer voorbij en nu ben ik weer helemaal happy. Het hoest, kuch en rochelseizoen is duidelijk aangebroken, iedereen heeft er om me heen last van. Tja, je bent trendsetter of je bent het niet. :) Kortom, ik ben er weer, lieve mensen! X

4 opmerkingen:

  1. Jammer dat je niet meteen mocht komen van je huisarts, misschien was je dan niet zo ziek geworden.
    In ieder geval blij dat je weer bent opgeknapt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat vond ik ook.. Maar ja. Blijft lastig, dit soort dingen. Dankjewel!

      Verwijderen
  2. Jammer dat je niet meteen mocht komen van je huisarts, misschien was je dan niet zo ziek geworden.
    In ieder geval blij dat je weer bent opgeknapt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He bah dat klinkt echt niet fijn! Gelukkig ben je inmiddels weer boven Jan! En hopelijk heb je het daarmee gehad voor deze winter!

    BeantwoordenVerwijderen