Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










maandag 7 november 2016

Niet voor de poes


Ik houd van stadskatten. Ze zijn zo fotogeniek! Als ik een paar dagen op stap ben, worden er altijd wel een paar op de foto gezet. Afgelopen week was ik in Nijmegen, in de Hezelstraat. Daar zat een favoriet eettentje en daar wilden we een hapje doen. Helaas, de eigenaresse is gestopt. Overspannen, het was allemaal te veel, ze gaat nu op zoek naar een nieuwe uitdaging. Toevallig troffen we haar bij de overdracht. Of de nieuwe eigenaren ook veganistisch gaan koken? Nope. De eieren stonden al in de koelkast. ;)

Veganistisch

Deze maand eet ik dus veganistisch en dat is best nog een uitdaging, hierzo in het zuiden. Thuis lukt het me prima, er staan genoeg gerechten op internet. In de horeca is het een ander verhaal. Of er staat helemaal niets zonder dierlijke producten op het menu. En als het wel veganistisch lijkt, kun je het toch maar beter navragen, want vaak zit er stiekem toch room of iets dergelijks in. Maar goed, we belandden uiteindelijk bij een fijn ander tentje waar we heel erg lekker en veganistisch aten.

Rubens

En we zagen dus deze Rubensiaanse knapperd! Bij de deur van de slager. :) Meneer heeft er zeker een uur of twee gezeten. Nu is het wel November Geefmaand, maar ik besloot toch niets te geven. Want volgens mij komt Poes niets te kort en ik denk ook niet dat meneer voor de magere runderlapjes gaat.. Groetjes, fijne week allemaal!






8 opmerkingen:

  1. Dat is inderdaad een heel goed gevulde poes! Hij doet me denken aan de Grote Rode Kater uit Jan, Jans en de kinderen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha die kater komt niks te korte zo te zien!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee he? Ik denk dat hij de kaasboer en de viswinkel ook regelmatig weet te vinden! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ooooh, als het een vrouw was zou hij zeggen dat je deze foto uit een andere hoek had moeten nemen, want 'in deze vacht lijk ik heel dik'. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahum, ik vrees dat dit vachtje aan niet een kant afkleedt... ;)

      Verwijderen
  5. Katten staan altijd prachtig op foto's. Jaloersmakend gewoon. Zeg een kat mag dan dik zijn maar aan aaitjes hebben ze nooit genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar zeg je wat... Het begint met eigenwaarde, dat is wel duidelijk..

      Verwijderen