Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










zaterdag 4 juli 2015

Mirjam las in juni

Groeten vanaf de bank! Alle shutters, gordijnen en rolluiken zitten nog dicht, geen idee wat voor weer het is buiten. Nou ja, warm natuurlijk. ;) Morgen meer over de helweek, maar nu eerst mijn boeken van afgelopen maand:

  1. De Vergeten Brief - Kate Morton. Van Kate Morton las ik een tijd terug De Vergeten Tuin, een mooie verrassing! De Vergeten Brief vond ik wat minder, hoewel het ook lekker weg leest. Als je nog iets voor in de koffer naar een zonbestemming zoekt, deze past prima!http://www.hebban.nl/boeken/vergeten-brief-kate-morton 
  2. Wetboek voor Bloggers - Charlotte's Law. Dit boek kreeg ik voor mijn verjaardag, lief! Ook lief, de reactie van een vriendin: "Beginnende Blogger?? Die tijd ben jij toch wel voorbij." Altijd fijn, een compliment. :) De ondertitel is: "De (on)geschreven regels voor succesvolle online schrijvers. Het is een vrij technisch boek, je leest meer het aantrekken van lezers door het goed inzetten van Google dan creatieve tips. En.... het bevat wat taalfouten, vooral in de eerste paar hoofdstukken. En als ik ergens slecht tegen kan... In het dankwoord wordt er melding gemaakt van de uitdagende deadline. Ah... Dat verklaart het. Prima boek hoor, alleen miste ik de creatieve kant. http://www.misslipgloss.nl/wetboek-voor-bloggers/
  3. Varkens aan de Hemel - Barbara Kingsolver. Wat is belangrijker, je roots of je toekomst? Liefde, afkomst, goede bedoelingen. Het boek gaat over een meisje van Cherokee-afkomst dat illegaal door een blanke vrouw wordt geadopteerd. Bijzonder!
  4. Het begon met een ster - Helga Weiss Ik heb een zwak voor boeken die in dagboekvorm geschreven zijn, dit moest dus mee naar huis. Heel bijzonder vond ik het niet, er zijn nu zoveel boeken verschenen die over de oorlog gaan. Dan moet het wat mij betreft wel heel goed zijn om een verschil te maken. http://vrouwenbibliotheek.nl/2014/01/06/het-begon-met-een-ster-door-helga-weiss/
  5. Bianca in galop - Yvonne Bril. De Bruna zamelde laatst toch kinderboeken in? Ik las Bianca nog een keer, om te kijken of ze bij mij mocht blijven of dat ze naar het goede doel van de Bruna mocht. Ze ging naar de Bruna!
  6. To kill a Mockingbird - Harper Lee. Een Amerikaanse bestseller uit de jaren vijftig van de vorige eeuw. Het speelt zich af in het zuiden, waar de blanke bevolking nog steeds hun best deed om de zwarte bevolking achter te stellen en daar ook bijzonder goed in slaagde.. Mooi!  https://nl.wikipedia.org/wiki/Harper_Lee
  7. De hand van mijnmoeder - Nafisa Haji. Hmm... Best okay, maar niet bijzonder, vooral omdat het boek dat ik daarna las, me van m'n sokken blies. Ik moet m'n best doen om iets van dit boek te herinneren, terwijl ik de beelden van het volgende boek zo voor me oproep. http://www.bol.com/nl/p/de-hand-van-mijn-moeder/1001004006420370/
  8. De Zwijgster - Chahdortt Djavann Less is definitely more! Slechts 114 pagina's, maar het komt binnen. Aanrader! http://www.literairnederland.nl/2010/03/05/de-zwijgster-chahdortt-djavann/
  9. Het Rosie Project & Het Rosie Effect - Graeme Simsion. Eindelijk de mustread van 2014 gelezen en ja, ze zijn leuk! http://mustreads.nl/recensie-het-rosie-project-graeme-simsion/
  10. Wat een man nodig heeft - Martin Bril. Wat dat is? Och, een auto, een vulpen, goede sokken.... Niet zoveel. ;) https://books.google.nl/books/about/Wat_een_man_nodig_heeft_druk_2.html?id=PE6bpwAACAAJ&hl=nl
Ik duik weer voor de ventilator, fijn weekend allen! X

5 opmerkingen:

  1. WoW, jij leest veel! Ik ben al blij dat ik 1 boek per maand red. Bedankt voor je leestips!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tijdens de Helweek mocht ik natuurlijk geen tv kijken, dat scheelt. :) En dat doe ik sowieso niet zo veel. En er zitten ook dunnetjes bij, hoor. Het is echt mijn manier om te ontspannen, heerlijk! Ik ga nog een keer "The best of" doen, de boeken die ik het mooist vond, ga ik aan het eind van het jaar nog posten. Duurt nog even..

      Verwijderen
  2. Jij hebt helemaal geen wetboek voor bloggers nodig, je doet het zaaaaalig zo! Ik popel al om de mustreads te lezen :-)
    Ik heb hier de kinderreeks liggen, die ik vroeger zeker 20x gelezen heb, de avonturenreeks van Enid Blyton. Ik wil er gewoon niet meer in beginnen, om mijn mooie herinneringen eraan niet kwijt te spelen want nu vind ik ze misschien helemaal niks meer. Dus ik beperk me tot er af en toe eens in te bladeren en er naar te kijken en terug te dromen :-) Fijn lijstje weer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lief van je, dankjewel! xx En je hebt helemaal gelijk, je kunt ze veel beter dicht laten en genieten van de herinneringen. Doe je goed!

      Verwijderen
  3. helweek is still going on....pffff ik snak naar een verkoelende regenbui...vanmiddag onweer en regen op komst maar aan de satelietvoorspellingen te zien trekt het wederom aan Geldrop voorbij :-(

    BeantwoordenVerwijderen