Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










zondag 22 juni 2014

De Bioboer by Mirjam Down Under

Laat ik het maar gewoon toegeven. Ik ben het liefste thuis. Ik mag dan wel regelmatig op het vliegtuig stappen naar exotische oorden (Rusland, ha!), maar thuis is het toch het fijnst. En helemaal op zondag. Zondag is mijn trutteldag, mijn nixdag. Regelmatig maak ik plannen om de hort op te gaan en als puntje dan bij paaltje komt, dan blijf ik toch thuis. Geen zin. Lekker thuis in de tuin of op de bank. Aanmodderen of aanlummelen. Een fijne kop koffie erbij, heerlijk!

Vandaag niet, vandaag ben ik helemaal naar Reek geweest. Jawel! Voor degenen die Brabant niet zo goed kennen: Reek ligt net achter Grave. Het was dus echt een wereldreis. ;) Anne's oppas zit er ook, dus ik kom regelmatig in het buitengebied van Reek. Jaja, Reek heeft een centrum en een buitengebied! En er zit een biokweker die vandaag open dag hield. Dat moest natuurlijk wel even gecheckt worden.

De wereldreis was zeker de moeite waard, nog nooit heb ik iemand zo bevlogen en interessant horen vertellen over courgettes, boswortelen en sla. Echt! Hebt U wel eens van de selderijvlieg gehoord? En wist U dat wilde sla stiekem helemaal geen sla is? En dat alles (zo'n twee hectare) met het handje geschoffeld wordt? Behoorlijk indrukwekkend!

Met een biowijntje en soeppie huppelde ik weer naar huis. Binnenkort wordt hier alleen nog met biogroenten gekookt. Met een beetje mazzel ben ik dan ook meteen m'n kookblock kwijt, mooi! Interesse? Klik hier voor meer info.

1 opmerking:

  1. Wat een leuk uitstapje! En nu weer lekker thuis chillen. Niks fijners. Vooral op zondag.vertel mij wat!

    BeantwoordenVerwijderen