Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










vrijdag 20 juni 2014

Kookblock

Ik heb een kookblock. Nee, geen kookblog! Ik heb geen zin om te koken, boodschappen te doen of gewoon geen inspiratie. Eten vind ik nog wel leuk! Het is nog niet zo erg dat ik iedere dag bij de Chinees en friettent heb gezeten, maar de supermarkt vaart wel bij mijn sushiverslaving (alleen op vrijdag en zaterdag verkrijgbaar, ik heb het onder controle) en de diepvriespizza's waren ook lekker van de week.

Vandaag toch maar weer eens naar de supermarkt getogen, voor een fijne sushilunch. Tis tenslotte vrijdag. :) Ik stond even te dubben welke ik mee zou nemen, werd ik aangesproken door een medewerkster. Blijkbaar zag ik er nogal hongerig uit, want ze vroeg of ik een stukje sushi wilde proberen. Tuurlijk! Van m'n moeder had het vast niet gemogen, maar de grootste keek me zo verleidelijk aan.... Gelukkig werd de winkeldame niet boos. Sterker nog, ze bood me er nog een aan. Ze moest er toch vanaf. Okay! Er kwam nog een dame aan, haar werd ook een hapje aangeboden. Hoefde ze niet, ze kende de leverancier van de sushi al. Ha, ik ook!

Daarna ben ik de rest van de supermarkt maar eens rondgewandeld en laten ze toch een nieuwe smaak van Tony Chono-Nelly vast in het assortiment hebben. Nou eet ik in principe geen choco meer, maar ja, deze ervaring wilde ik toch niet missen: melk-karamel-zeezout. Lekker! Te erg, hij is alweer bijna bijna op. Vanaf morgen geen choco meer dus. Echt!

Maar goed, ook nog even wat echt eten ingeslagen, linzen en een kokosdrankje! En mais, om te gaan poffen. Als gezonde snack, zonder suiker en zout. Bij die winkel van dat hospakje hebben ze een hoop biospullen, valt niet tegen. Nou wil ik eigenlijk veel liever in kleine, lokale winkels kopen in plaats van die massale ketens, maar ja, nu was ik er toch... Fijn, die principes.

Maar goed! Vandaag heb ik maar weer eens braaf gekookt, spaghetti met gegrilde groentes. Dat blijft m'n superrecept. Maar ik sta open voor nieuwe ervaringen, dus als jullie een fijn vegetarisch recept hebben, dan houd ik me aanbevolen Heel fijn weekend allemaal, geniet ervan! X

4 opmerkingen:

  1. Herkenbaar. Ik had gisteren een kookblock en schreef een stukje over de methode die ik dan toepas om toch te gaan koken.
    De methode heeft al twee keer goed gewerkt, dus ik acht 'm bewezen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb mijn hele leven al een kookblock, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een kookblock. Ooo heet dat zo nou dan heb ik deze wekelijks haha. Nee maar volgens mij heb ik wel een blogblock. Er komt geen blog meer op mijn blog Hoe erg. Misschien komt het weer x

    BeantwoordenVerwijderen