Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










zondag 8 juni 2014

Ontdek je plekje by Mirjam Down Under


Ein-de-lijk, na bijna veertig jaar wachten, gingen we vandaag naar Thorn, het witte stadje. Okay, beetje overdreven, maar echt, ik wilde al heel lang hier naartoe. En wat is ons kikkerlandje toch mooi. Hoewel Voda-foon het beter meende te weten, volgens hen zaten we in Belgie. Na! Nou was topo niet bepaald mijn lievelingsvak op de middelbare school en daarna heb ik ook bar weinig bijgeleerd, maar ik weet toch zeker dat Thorn in Limburg ligt. Nederlands Limburg, dan wel te verstaan. En okay, toen ik de entree wilde betalen, verstond men me niet. En dat terwijl ik toch ABN meende te praten. Maar allez!

Thorn is leuk! En ja, bijna alle huizen zijn wit. Volgens mij is de buurtcommissie heel streng: of je hangt rode geraniums aan je ramen of je mag hier niet wonen. Vooruit, een rode roos mag ook. Bijzonder.. Maar heel sfeervol. Toevallig was er vandaag een living-statue-festival. Ze stonden overal in het centrum, zo leuk! En warm... Ik benijd de heren en dames standbeeld niet, met hun outfits. Normaal vind ik die statues best eng, maar deze waren gaaf! En heel aardig. Zeker de moeite waard dus. Wat er voor de volgende keer op het programma staat voor ontdek je plekje? Grave City, schijnt ook prachtig te zijn!

1 opmerking:

  1. Kun je geloven dat ik er nog nooit geweest ben? Nu ik je verslagje lees, wordt het de hoogste tijd!

    BeantwoordenVerwijderen