Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










zaterdag 21 juni 2014

Nachtkastje

"Wat ligt er op je nachtkastje?", een van mijn lievelingsvragen in interviews! Of "Laat zien wat er in je koffer zit", ook zo'n leuke. "Waar mogen we je 's nachts voor wakker maken?" Das een makkelijke, sushi natuurlijk.

Misschien wat kneuterig, maar kan mij het schelen, ik vind dit leuk. Dus hierbij mijn nachtkastje. Heel handig, er past heel veel in. Is weliswaar niet de bedoeling, maar het gebeurt gewoon. Tja. Goed, op het tafeltje dus drie rijen boeken waar ik allemaal min of meer in aan het lezen ben. Slechte gewoonte nummer een. M'n concentratieboog is een stuk minder geworden sinds het wereldwijdeweb en de slimme foon, dus ik ben nogal eens geneigd naar een ander boek over te hoppen. Slechte gewoonte nummer twee: het einde alvast lezen omdat ik de spanning niet meer kan verdragen! Heel verrassend; dan boeit het boek me meestal niet meer. Stom...

Maar goed. Bovenop liggen Vlinderhuis van Sergej Koeznetsov, Nu komt mijn boek er echt! van Sandra Di Bortolo, The Golem and the Djinni van Helene Wecker en Duiveldans van Geurt Franzen. Rechts liggen De Kathedraal van de Zee van Ildefonso Falcones, Theo de Kroegterrier van James Herriot en Stormvogel van Conn Iggulden. Op een stapel achter deze boeken liggen Verrassing! van diverse schrijfsters, onder andere Lien van Het keetje van Lien, Forty Rules of Love van Elif Shafak, Het Grote Problemen Boek waar mijn verhaal over Anne in staat en Zonder Suiker van Anne Marie Reuzenaar. O ja, ook nog Groots & Meeslepend Leven van Nou Niestadt.

Okay, ik kom er nu achter dat ik zo'n zeven boeken min of meer aan het lezen ben. Van deze stapels dan, hè? Wat mijn favorieten van deze zijn? The Golem and the Djinni van Helene Wecker vind ik erg mooi, het gaat over twee mythische figuren die ieder hun weg moeten vinden in het moderne New York. En Forty Rules of Love van Elif Shafak was ook prachtig, inspirerend! Beide boeken zijn ook in het Nederlands verkrijgbaar. Op Amazon waren ze in het Engels toevallig goedkoper, vandaar. En ja, de boeken van James Herriot vind ik ook zo leuk! Lekker kneuterig, ik zie hem zo voor me, in z'n oude (en stinkende ;)) Landrover, honden erin en rijden maar! O ja, de Kathedraal van de Zee is tot nu toe ook prachtig Wat hebben we een mazzel dat we nu leven en niet in de Middeleeuwen....

Nu ben ik natuurlijk heel erg benieuwd wat er op jullie nachtkastjes ligt!

1 opmerking:

  1. Er op staan: wekker, lamp, waterfles en voetencreme. De la zit vol met nagellak enbenodigheden. Dan het plankje er onder : dagboeken, fotosplitjes om dingen in mijn en kinds dagboek te plakken, schriftje met nog te lezen boeken en notitieboekje met al gelezen boeken. Er onder de boeken die ik nu aan het lezen ben: Het merlotmysterie van Ilja Gort, Houd het simpel van Duane Elgin, de nieuwe Genoeg, en reisgids van het land waar we op vakantie gaan, Predikant van Camilla Lackberg en Zusje van dezelfde schrijfster, Steek je familie in de kleren van David Sedaris en als laatste Natuurlijk leven met Wabi Sabi van Simon G Brown.
    De meeste hiervan heb ik uit en moeten nog terug naar de bieb voor een nieuwe voorraad.

    BeantwoordenVerwijderen