Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










zondag 20 maart 2016

Out of the Box



Soms heb je dat he, dat je heel graag iets wil hebben. Ondanks mijn minimalistische neigingen heb ik dat ook nog steeds. Kom maar eens in m'n boekenkasten kijken (dat kan hier), dan zie je waar de meeste aankopen terechtkomen. Of in m'n kledingkast. ;) Meestal. Deze keer deed ik een hele andere aankoop.

Puur Mieke

In mijn logje over het Feel Good en Shop Event schreef ik al dat ik bij Puur Mieke zou gaan aanwaaien. Ik was behoorlijk nieuwsgierig, dus ik ben meteen gaan neuzen. Haar aanbod is echt groot! Ik dacht in eerste instantie dat ze alleen voedingsmiddelen verkocht, maar nee hoor. Ze heeft van alles, van verzorgingsmiddelen zoals nagellak, tandpasta en maandverband tot spullen voor in de Kaza als ecologisch vaatwasmiddel. Tot mijn grote vreugde verkoopt ze ook Spirelli's, jahoe! De #Biokokkin in mij wil die al zo lang! Hop, in de mand!

De Spirelli dus

Geen idee wat een Spirelli is? Plat gezegd, een sliertenmaker. Voor groentes. Hartstikke leuk! Ideaal voor salades en groentespaghetti. Had ik al gezegd dat ik 'm al heel lang wilde? :) De #Biokokkin gaat naar het next level mensen! Ik heb 'm nog niet geprobeerd, maar zodra ik dat gedaan heb, is het resultaat hier te zien.

De Doos

Iets anders waar ik al langer over nadacht, was een LadyCup. Een watte? Een menstruatiecup, een alternatieve manier om je menstruatiebloed op te vangen. Ik gebruik al jaren tampons, ik vind maandverband echt niet fijn. Pas onlangs begon ik na te denken over de chemicaliĆ«n waarmee de vezels van de tampons behandeld worden. Die stop ik natuurlijk wel in m'n lichaam. Niet fijn.. Sinds een tijdje gebruik ik dus biologische tampons. Dat voelt een stuk beter, maar als je het over wegwerpartikelen hebt... Iets wat voor minder afval zorgt, zou prettig zijn. De cup dus! Ik gooide nog een paar essentials als nagellak en bietenchips in mijn virtuele winkelmandje en hop, besteld!

De Doos

De volgende dag stond de klimaatvriendelijke bezorger al op de stoep met m'n doosje. Echt heel netjes, er was geen flinter plastic in de verpakking te bekennen. Waar andere webwinkels behoorlijk veel plastic gebruiken, ook de biologische shops, doet PuurMieke dat totaal niet. Het doosje is dichtgeplakt met een tape die niet uit plastic bestaat, je krijgt een verpakking op maat en de ruimte die overblijft, wordt met papier of karton opgevuld. Netjes hoor, mijn complimenten.

Mijn Doos

Het klinkt misschien wat bijzonder (zeg maar gerust raar hoor, niet erg ;)), maar ik was echt blij met m'n LadyCup. Ik kon 'm meteen uitproberen, hoe handig. Altijd al willen weten, he? ;) Het is even wennen, het reservoir voor het menstruatiebloed is breder dan een tampon. Je brengt dus wel iets groters in. En dat terwijl ik de S besteld had. Er bestaan twee maten, de S en de L. Ook bijzonder, nadenken over het formaat van je doos. ;) Maar goed. De cup wordt geleverd in een heel schattig roze zakje, daar kun je 'm in bewaren.

Eenmaal ingebracht, voelt het heel erg goed. Oftewel, je voelt niets. Zo fijn! Maximaal twaalf uur lang kun je er alles mee doen. Op een paar dingen na, zoals sexen. Maar dat lijkt me logisch, dat doe je met een tampon ook niet. Dus... De LadyCup blijft! O ja, de LadyCup is dus heel erg verantwoord, omdat je geen afval meer produceert. Maar ook als je wilt besparen, is de cup handig. Je kunt er namelijk jaren mee doen. Terwijl je maandverband of tampons blijft kopen, natuurlijk. Prettig.

Vasten

De bietenchips gaan volgende week open, samen met een biowijntje. Dan zijn de vasten voorbij en ga ik weer van het leven genieten. Nou ja... dat is natuurlijk rijkelijk overdreven. Ik mis wel het wijntje waarmee ik normaal op vrijdag het weekend begroet, maar verde bijna niets. En dat is ook niet erg, het is goed om patronen te doorbreken. Als ik niets in huis heb, gaat het prima. Anders wordt het wel heel lastig om de lokroep uit de voorraadkast te weerstaan. Which reminds me... Dat ga ik ook nog doen, lekkers maken zonder suiker. Dat zien jullie een andere keer.

Fijne zondag! X

4 opmerkingen:

  1. Je bent wel heel goed bezig!! Van jou kan ik nog veel leren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je hier weer op een leuke Mirjam-manier over geschreven :-)
    Verder laat ik deze cup even aan me voorbij gaan...

    BeantwoordenVerwijderen