Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










dinsdag 28 juni 2016

Over blote voeten, de wildlife en het grote genieten.

"Loopt u wel eens op blote voeten?" "Ja hoor, regelmatig. Thuis, of in de tuin. En op het strand." "En ook wel eens in het bos?" "O nee, dat doe ik niet. Daar ligt van alles, dat is eng." Afgelopen week deed ik mee aan een blotevoetenwandeling. In het bos. Het goede nieuws is: ik heb al mijn tenen nog. Geen teek gezien. Alleen twee muggen vonden me woest aantrekkelijk, maar dat gebeurt me in m'n eigen slaapkamer ook.
Het bos in Renkum is prachtig (nu niet met z'n allen ernaartoe he, ik wil daar wel rustig kunnen blijven wandelen), dat was al ontzettend genieten. We zagen flink wat wild life, hele grote zwarte torren, kikkers en allerlei ander wildwatergespuis. Ik had mijn eigen paddenstoelengids mee, dus ik weet er nu alles van! Welnee, maar het klinkt goed, toch?
We lieten ons door de modder masseren, ah... Serieus, daar kan geen wellness tegenop. Zalig. Tip van Mirjam: wissel het af. Stap in de zachte modder en loop dan over een harder pad. Dans over het mos (we hebben het gevraagd, het mos vond het goed) en waad daarna door een beekje. Dan heb je meteen je voeten gewassen. Je gaat als vanzelf anders lopen. Rustiger, meer bewust van je pad. Minder in je hoofd. Zen. Fijn!
Ik deed ook een tripje down memory lane. Lang, lang geleden gingen wij bosbessen plukken. Eerst in ons eigen dorp en als ze daar op waren, gingen we naar Apeldoorn. Hartstikke ver! Mijn zusje en ik vonden er niks aan, maar onze ouders vonden het geweldig. Er ging altijd een bevriend gezin mee, de hele auto werd volgestouwd met eten, drinken en spullen om ons te vermaken. Na max een uurtje (waarschijnlijk was het een kwartier) was ik het plukken al beu en vleide ik me op de dekens die we meenamen en heel verrassend, een boek. Toen verveelde ik me te pletter, nu lijkt het me heerlijk. Een hele dag in het bos met een boek! Plukken nog steeds niet, hoor. ;)
We zagen ook hele bijzondere vogels.  
En ja hoor, weer een eenzaam bankje. Deze keer met een bijzonder attribuut. Wie weet waar het voor dient, mag het zeggen. En zo niet, dan mag je het ook zeggen, hoor.
O ja, die nadelen? Die waren er niet! Wil je ook een keer meedoen? Kijk dan op de site van Hester Tielrooy, zij geeft deze wandelingen in Renkum.


9 opmerkingen:

  1. Leuke ervaring zo te zien!
    Dat bankje...geen idee. Of misschien toch...een paraplu houder of een wandelstokhouder...
    En anders is het een houder voor oude vrouwtjes die je daar even in kunt zetten zodat ze niet om vallen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, van die dametjes met een grijs permanentje en een bloemetjesjurk! Ik zie ze zo al hangen! ;)

      Verwijderen
  2. Hier in Brunssum s ook een mooi blotevoetenpad, dus als de drukte van de markt je teveel wordt.... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha ik moet aan iets denken als ik dat zie..hout met een gat..wc 😂😂

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelijk met het plaatsen van het bankje is er op de plaats van het gat een boompje geplant. Na een tijdje is het boompje omgeknakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt gelijk Jan! Ik was gisteren weer bij het bankje en heb het even geïnspecteerd. Klopt helemaal!

      Verwijderen
  5. Dat bankje kan twee doelen dienen, een voor een teiltje om je voeten in te wassen, twee om je behoefte op te doen.

    BeantwoordenVerwijderen