Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










zaterdag 18 juni 2016

Over verveling, LinkedIn en lunchafspraken.

Het wordt me regelmatig gevraagd: "En, verveel je al?" Nee, dus. Ik heb me nog geen seconde verveeld. Voordat ik boventallig verklaard werd, had ik wel verwacht dat ik me op een gegeven moment wat ongedurig zou gaan voelen. Misschien komt dat nog. Maar mezelf kennende, heb ik voor die tijd al lang weer een andere baan. Ik vermaak me thuis uitstekend. Altijd al, met een boek op de bank, bak thee erbij. Heerlijk.

Outplacement Bureau

En ik heb het nu wel over thuis zijn, maar dat ben ik amper. En ik zit al helemaal niet op de bank. Ik ben regelmatig de hort op, als in netwerken. Lunchen met oude bekenden of naar het outplacement bureau. Iedere twee weken ga ik naar mijn werkgroep. Een soort lotgenotengroepje, zeg maar. ;) We vertellen wat er goed gaat en waar we tegenaan lopen. We geven elkaar feedback en tips. Heel prettig en een goede stok achter de deur. Want die twee weken vliegen voorbij! Dan heb ik ook nog regelmatig contact met mijn coach, zij helpt mij helder te krijgen wat ik wil, wat ik goed kan en waar mijn krachten het beste tot recht komen. Wat dat is? Projectmanagement, het liefste in combinatie met mijn schrijven.

LinkedIn enzo

Dan volg ik ook nog regelmatig workshops en webinars, uiteraard allemaal met het doel zo snel mogelijk weer terug op de arbeidsmarkt te komen. Laatst was ik op de allereerste Digital Career Fair, voldoet mijn cv aan de eisen van de 21e eeuw en ziet mijn LinkedIn pagina ziet eruit om door een ringetje te halen. Inmiddels ben ik LinkedIn expert! Iemand hulp nodig? Laat het me vooral weten, ik help graag.

Plannen

Zo vragen vrienden regelmatig of ik iets wil afspreken. "Ja, leuk!" Alleen zit m'n agenda dus hartstikke vol. Tegenwoordig plan ik zelfs dagen vrij. Althans, ik houd dagen vrij. Waarop ik dus niets inplan. Zodat ik op die dagen achter de computer kan en mijn LinkedIn pagina kan bijwerken (minimaal een keer per week actief zijn, dat is het beste, liefst iedere dag), aan mijn marketing plan kan werken en een blog schrijven. Zoals vandaag dus!

Vrijwilligerswerk

Ik heb me ook eindelijk aangemeld als vrijwilliger. Binnen twee weken hoor ik of mijn stem goed genoeg is en dan kan ik aan de slag. Ook lees ik regelmatig een boek (vooruit, dan zit ik dus wel op de bank) om daar dan weer over te schrijven, onder andere voor De Gele Culturele. En Ogma natuurlijk. Ik help vrienden en bekenden met hun websites, Facebook en andere social media. Op taalgebied of op het creatieve vlak. Dus, vervelen? Geen tijd voor.

Fijn weekend allemaal! X

10 opmerkingen:

  1. Klinkt goed! Ik zal je uitnodigen op LinkedIn. (Waar ik al maanden geen aandacht aan besteed heb, wegens ....nou ja....geen behoefte in een andere baan).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oja, LinkedIn.. ik vind het een ingewikkeld iets, niet om bij te houden maar wat ik daar nou echt heb toe te voegen/wat ik daar kan halen/brengen. Fijn dat je je zo vermaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het solliciteren is veranderd, onder andere door het grote aanbod. Een brief schrijven kan nog steeds, maar als er meer dan 100 gegadigden zijn, dan is het lastig om op te vallen. Netwerken is het dus. En daarvoor kun je LinkedIn inzetten. Als jij geïnteresseerd bent in een job bij Philips en je kent daar iemand, dan kun je vragen of je bij de beslissingsmaker geïntroduceerd kunt worden. En dank je!

      Verwijderen
  3. Ik moet niet meer solliciteren aangezien ik op school zal kunnen blijven tot mijn pensioen, maar ik heb ook een linked in pagina! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klinkt heerlijk, op school blijven tot aan je pensioen! Nou dacht ik even dat je als leerling bedoelde, maar dat is het niet. ;) Nieuwsgierig als ik ben, heb ik je even opgezocht op LinkedIn, maar aangezien wij ons in totaal verschillende LinkedIn kringen begeven, kan ik niet bij jou kijken en kan ik je daar ook geen berichtje sturen. Althans, niet met het abonnement dat ik nu heb. Fijne dag!

      Verwijderen
  4. He, je maakt me nieuwsgierig, jij vrouw downunder, dus kom ik bij jou ook even kijken.
    Hele mooie foto in je banner en ik leer iets nieuws: jij houdt (net zoals ik) van boeken. Kijk eens aan!

    Zoals jij het beschrijft, ben je heel erg actief op zoek, dus dat lukt wel , even tijd voor jezelf is ook lekker, geniet er maar van,

    liefs
    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Brigitte, gezellig! Op Ogma.nu kun je heel veel vinden over de boeken die ik lees, altijd leuk als je komt kijken. Groetjes, fijn weekend!

      Verwijderen
  5. Zo te lezen ben jij hartstikke goed bezig! Er komt vast gauw een mooie uitdaging op je pad. Maar uh... wat is dat vrijwilligerswerk waarvoor je een goede stem moet hebben? Makes me curious... :) Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Lientje! 14 juli heb ik auditie, later meer! :) X

      Verwijderen