Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










maandag 21 april 2014

Paas

 Fijne Paas allemaal! Hoe hebben jullie het gehad? Druk of juist rustig? Wij zijn lekker druk geweest. Zaterdag hadden we een speciale Paastraining, behendigheid! Altijd leuk om te doen, de uitdaging is meer voor Vrouwtje om het parcours goed uit te voeren dan voor Miss Anne. Daarna door naar Herperduin, voor een wandeling & diner op Herperduin. Anne zag haar grote vriend Lobbes van Conny weer, gezellig! Altijd fijn, lekker gek doen en rennen saampjes. En daarna onder de tafel een snurk doen! Hoewel het eten op de tafel toch ook wel erg interessant was. En dat van de tafel naast ons ook! Grappig, de mensen naast ons hadden Lobbes, een flinke boxer wel gezien, maar Anne niet. En dat terwijl ze hen toch al een flinke tijd had zitten hypnotiseren - lekker hapje voor Anne... Totdat ze haar eindelijk zagen: hé, hij is gekrompen!
Gisteren kwamen twee vriendinnen Paasbrunchen. Ik ben niet zo van de Paas en ook niet van de eieren. Zelfs choco-eieren kunnen mij niet bekoren, ik ben er niet gek op. Behalve de pure met chilipeper van de Appie! Maar relaxed thuis, beetje kletsen, beetje dingen uitstallen (koken kan ik het niet noemen :)), dat vind ik wel leuk. En het was gezellig! Anne vond het nodig om op schoot te springen, beetje jammer dat het slachtoffer hete koffie had... Die zat dus overal: op Anne, zichzelf en de tafel. Niet handig Anne!

Vandaag doen we het rustig aan, we hebben uitgeslapen, een rondje gelopen. Anne ligt alweer lekker te snurken, morgen gaat ze weer naar de opvang, drukdrukdruk! En ik duik zometeen verder in mijn kringloopgelukje, Het Familieportret. Dat wilde ik al heel lang hebben en nu stond het zomaar in de schappen bij de kringloop. Fijn! Net als heel veel vintagekaarten, zo leuk! Raar he, dat het maar niet lukt om mijn boekenkast leger te krijgen? ;) 

O ja, het vasten! In eerste instantie vond ik het best lastig, ik ben het zo gewend om iets lekkers naar binnen te proppen of te gieten. En als het hek dan van de dam is... Dan gaat de hele kudde over de dam. Dat wil ik niet meer. De afgelopen tijd heb ik gemerkt dat ik het best kan, minder. Zonder. En dat beviel me prima! Met een kop muntthee op de bank was ik net zo happy als met het welbekende druivensap. Niet dat ik daar volledig mee wil stoppen, maar minder, dat mag best. Ook het zoete heb ik makkelijk laten staan. Van de week was het Secretaressedag, ter ere daarvan kwam de afdeling samen om een bakkie en een gebakkie te doen. De hele afdeling heeft gesmikkeld, ook degenen die mee zouden vasten, behalve ik. En het ging prima, nix aan de hand. Dus....

Fijne dag allemaal! XX

2 opmerkingen:

  1. Klinkt als twee relaxte paasdagen!! Jullie twee dames weten het altijd weer gezellig te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt niet slecht jou dagen en die Anne vermaakt zich ook prima zo te lezen....ik ben aan de freubel en haak geweest,maar vanmorgen appte mijn vriendin of ik mee wilde naar een vlooienmarkt,een hele grote zelfs vlakbij,daar rondsnuffelen van 11:00 tot 14:30 was heeerlijk!Heb een leuk oud vosje en eekhoorntje gescoord...maar dat show ik van de week wel een keer op mijn blog,daar staan nu zoveel nieuwe berichten op ;-)

    BeantwoordenVerwijderen