Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










woensdag 3 oktober 2012

Dag 314 4 oktober Eetgeendierendag

Morgen is het Dierendag en Wakker Dier heeft deze dag uitgeroepen tot Eetgeendierendag. Goed initiatief!

Voor degenen die mee willen doen maar nog geen inspiratie hebben, hierbij het recept dat ik morgen ga maken:


Spinazieprutje

Ingredienten:
Spinazie (ik pak altijd lekker makkelijk uit de vriezer)
Champignons
Knoflook (minimaal 1 grote teen)
Evt. (slag)room
Evt. Feta
Pijnboompitten
Spaghetti of andere pasta

De champignons snijden. Knoflook in de pan, ff bakken met olie. Daarna de champignons in de pan, aanbakken. Spinazie erbij! Het hangt van de spinazie af of er nog room bij moet. De versie die ik heb, is al erg romig, daar hoeft geen extra room meer bij. Het is wel de bedoeling dat de saus wel wat romig wordt. In het originele recept zat ook feta, daar ben ik niet zo’n fan van, die doe ik er niet meer bij. Maar het kan dus wel. Als laatste de pijnboompitten erbij, de saus warm laten worden en serveren met spaghetti of een andere pasta.

Het lijkt me ook erg lekker met van die kleine snoeptomaatjes, dat ga ik binnenkort eens uitproberen.

Smakelijk!! 

Dit herinnert me trouwens aan de Veggie Envelope, die ik wilde organiseren. Kom ik nog op terug!

1 opmerking: