Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










zondag 1 april 2012

Dag 132 Memory Lane


In 1996 heb ik stage gelopen in Dublin, bij de Irish Refugee Council. Het was een hele internationale omgeving, ik had Ierse, Servische, Bosnische collega's. Om maar een paar nationaliteiten te noemen. Wat een tijd! De Ieren zijn ontzettend warm en gastvrij, wat hebben we een lol gehad. Zo leuk! Hier sta ik op de foto met mijn Spaanse vriendin en haar toenmalige Egyptische vriend. Sommige foto's zijn niet voor publicatie geschikt, helaas! :)

Morgen ga ik hiermee verder. Ik dacht trouwens dat ik meerdere foto-albums zou moeten inplakken, maar dat valt mee. Het is alleen deze en ik heb ooit (echt geen idee wanneer...) al een selectie gemaakt en de foto's per pagina ingedeeld. Het zijn alleen soms wat te veel foto's dus er gaan meteen wat foto's weg.


Bij een mede-opruim-blogger (ik meen Mama werkt) kwam ik dit boek tegen. Ik heb nog niet alles gelezen, de meest waardevolle tip vind ik tot nu toe het 10 minuten opruimen per dag. Tien minuten loop je door je huis en ruim je kleine rommeltjes op. Van de week lag mijn eettafel weer eens vol met mijn hobbytroepjes en na 10 minuten was die weer een stuk toonbaarder. Tja, en wat zijn nu 10 minuten? Per week ruim een uur.. Misschien een tip voor iemand anders?

4 opmerkingen:

  1. Hele goeie tip, hij was alleen niet van mij. Maar het is wel een van de beste manieren om de boel onder controle houden. Ik zweer ook bij "niet met lege handen lopen" en "opruimen wat je niet meer gebruikt". Vooral dat laatste moet ik zelf nog wel goed oefenen, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. goeie tip ook die van mamawerkt ;) ik probeer het ook elke keer weer en moet zeggen het begint te wennen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb gemerkt n hoop losse rommel bij mij werkt als n rode lap t veroorzaakt onrust in m,n hoofd , dus ik ben bijna dagelijks de losse troepjes aan het ruimen Zelfs op vakantie dit soms tot ergenis van manlief !!
    T is daarom dat Deze Blogg me zo aanspreekt
    Ben absoluut geen blingpoets dame en ik heb geen smetvrees maar alles op z,n plekkie vind ik Eruug fijn hihi
    Toen ik terug kwam van vakantie liep ik hier ook te ruimen
    Lex roept dan al O goss ist weer zover zoek je rust ?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, dat zal ik wel geweest zijn die dit boek heeft aanbevolen ☺ Ben er nog steeds erg blij mee. En ook fris en vrolijk geschreven.


    En nu ga ik snel mijn 10-minuten-rondje doen, en dan naar bed ☺☺☺

    BeantwoordenVerwijderen