Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










vrijdag 4 mei 2012

Dag 165 Wat eten we vandaag?

Tja... Vaak toch hetzelfde. Daarom heb ik me in het begin van het jaar voorgenomen om iedere week een nieuw gerecht te maken. En dat gaat best goed. Ik bleek wel erg veel dezelfde soort recepten bewaard te hebben, veel vis en veel room. En dat ging natuurlijk ook weer vervelen... Hoog tijd om deze stapel eens door te ploegen. Voorheen knipte ik recepten uit die me lekker leken en deed ze dan in deze ordner. Best veel werk, veel recepten maakte ik niet eens of als ik ze wel maakte, vond ik ze vaak niet lekker. Dan is zo'n map nog steeds niet handig. Uitzoeken dus!

He, de stapel is lang zo dik niet als ik dacht! Er zat een flinke stapel oud briefpapier van het werk bij. Dat scheelt.

 Deze recepten mogen blijven, ik heb ze al uitgeknipt. Als ik weet welke recepten ik wil houden, ga ik ze in insteekhoezen doen. Die heb ik toch plenty. Als ik een gerecht gemaakt heb en ik vind het lekker, dan ga ik 'm inplakken.
En dit zit bij het oud papier! Morgen meer...  Fijn weekend allemaal!

6 opmerkingen:

  1. Oh wel een leuk idee zeg, elke week een nieuw recept! Ik geloof dat ik daar ook maar eens aan ga beginnen, je doet inderdaad al snel wat je gewend bent! En heerlijk dat er alweer zo'n stapel weg kan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ben benieuwd naar je culinaire uitspattingen hoor.... hier eten we ook regelmatig nieuwe gerechten, waar de recepten ook uit alle uithoeken vandaan komen.

    Veel internet - tijdschriften - kranten. Maar als ze lekker zijn typ ik ze meestal over of ik scan ze in en bewaar het op de computer dan. Daar zoek ik ze namelijk ook meestal, maar die romige tagliatella met wintergroenten, is een lekker recept. Wel iets meer pit in doen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad: leuk idee!! Heb je de film Julie en Julia (zo heette die volgens mij) gezien? Heel inspirerend, om daarvan een lightversie in eigen keuken uit te voeren. Eens per week lijkt mij wel te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee.
    Ik merk dat ik ook veel in dezelfde recepten verval. Dan helpt het ook nog niet mee dat de kinderen lang niet altijd enthousiast zijn om nieuwe smaken te proberen. Maar één of twee recepten per maand lijkt me hier in huis wel haalbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is me duidelijk hoe je het opruimt. Ik ga ze ook eens kritisch nakijken, er zullen inderdaad wel veel soortgelijke recepten tussenzitten. Succes met het maken van nieuwe recepten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. inderdaad hier zijn ze prakie,s goed zat dus nieuwe recepten maken zou n goed alternatief kunnen zijn

    hmmm komt m,n gespaarde bak vol recepten en de boeken in de bieb ook eens onder t stof vandaan ""HIIH

    BeantwoordenVerwijderen