Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










zaterdag 5 mei 2012

Dag 166 Food is good...

Bedankt voor jullie leuke reacties gisteren! Een keer per week een nieuw gerecht is voor mij goed te doen, en dat doe ik dan in het weekend, dan heb ik toch meer tijd. Het is echt leuk om te doen, het werkt inspirerend en prikkelt me. Ik eet geen vlees en het is niet zo dat het dan moeilijker is om lekkere recepten te vinden, je kunt alleen uit minder gerechten kiezen.

Van huis uit ben ik helemaal geen keukenprinses, ik kan het wel, maar het moet wel makkelijk en snel zijn. Bij nieuwe recepten denk ik vaak: kan ik niet... Door dit voornemen is gebleken dat dat helemaal niet waar is, leuke bijkomstigheid!

Ik ken de film Julie & Julia en inderdaad, fijne feeldgood movie! Ik heb 'm alleen niet helemaal gezien, ik hoop dattie gauw weer een keer op tv komt, dan ben ik er klaar voor! :)

Ik kan me voorstellen dat nieuwe recepten uitproberen niet makkelijk is met kinderen. Laatst vertelde een collega dat hun kinderen van kleinsafaan op vrijdag koken. De kinderen kiezen wat er gekookt wordt en ze maken het klaar. Toen ze kleiner waren, werden ze natuurlijk geholpen, nu doen ze alles zelf. Alles mag, alleen mag er niets gehaald worden, er moet wel echt gekookt worden. Misschien een idee? Toen ik op m'n 18e op kamers ging, kon ik nog geen rijst koken.. Met dank aan mijn lieve huisgenootjes van toen is het alsnog goedgekomen, but it was a rocky road...

Vandaag dus weer aan de losse recepten gewerkt. Het stapeltje hierboven is weg!

 Dit is het stapeltje uitverkoren recepten. De lasagne met zalm en courgette heb ik al een paar keer gemaakt, lekker!

Ik vond wel dat ik een beloning verdiend had, voor mijn harde werk.. Leuk, he? Anne's snoepjes zitten erin.

6 opmerkingen:

  1. Haha, zo was het bij mij ook. Ik kon amper aadappels afgieten. Nou, zo wil ik mijn kinderen niet afleveren. Zelf eten kiezen is bij ons een beloning-item. Als eentje vijf dagen dit-en-dat niet (of wel) heeft gedaan, dan mogen ze kiezen wat er gegeten wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. whoeiii mooi blik en vanaaf hadden wij risotto met kastanje-champignons, prei, ui, knof en doperwten simpel maar heulllll lekker

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En hoe bewaar je de recepten? Scan je ze in, bewaar je ze in een map? Hier ligt namelijk ook nog een stapel recepten te wachten om opgeruimd te worden.

    Onze kids koken vaak in het weekend, soms samen met papa, soms alleen of met z'n beiden. Ik mag dan niets doen, alleen soms een aanwijzing geven, hoe lang iets gekookt moet worden, of hoe je ziet hoe iets gaar is...als die ooit op kamers gaan, wordt het echt niet alleen de snackbar of de chinees...alhoewel ze dat ook lekker vinden. Ze maken van alles, van Hollandse pot tot Italiaans, of pannenkoeken op zijn tijd. Heerlijk, zo'n dag niets hoeven doen en alleen maar aanschuiven!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. Thanks! Blik is van de Appie, is de tijdelijke nostalgieserie. :)

      Verwijderen
  5. hmmm ik ga Tony eens ff vertellen dat het wijs is om eens in de zoveel tijd te koken of in het begin mee te koken hihi voor z,n eigen bestwill offcourse Pomdidomdidom

    BeantwoordenVerwijderen